Page 29 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 29
Felsefe
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 3
TEMA: FELSEFENİN DOĞASI
Etkinliğe FEL.10.1.2. Felsefenin özelliklerini, farklı alanlarla ilişkisini ve işlevini sorgulayabil-
Dönüştürülecek me
Öğrenme Çıktıları
Basamaklandırılmış b) Felsefi soruların temel özelliklerini ifade ederek felsefi soru sorar.
Bilgi Birimleri
Ön Koşul Beceriler/ Bu bölümde, öğrencilerin felsefenin anlamını, felsefi düşüncenin gelişimini, özellik-
Temel Kabuller lerini ve işlevlerini bildikleri kabul edilir.
Öğretim süreci; okuduğunu anlamakta, kendini ifade etmekte zorlanan ve yaşamı-
Tema Bazlı Öğrenci nı sorgulamaktan hoşlanmayan öğrencileri zorlayabilir.
İhtiyaçları Hazırlanan metinler ve materyaller öğrencilerin seviyelerine uygun ve ilgi çekici ol-
mazsa derse katılımda zorluk yaşayabilirler.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğretmen hayvanlara ve insana ait maketler, resimler, açık ve detaylı videolar,
çizimler kullanabilir. Öğretmen sınıfa getireceği materyalin; renklerinin canlılığına,
kontrastlığına, detaylarının net ve anlaşılır olmasına, video kullanacaksa sesli be-
timlemesinin ve altyazısının olmasına dikkat edebilir. Desteğe ihtiyaç duyan öğren-
cilere getirmiş olduğu materyalin bire bir örneğini verebilir.
İçerik
İF2: Öğretmen felsefi, bilimsel ve pratik sorular sorulabilecek beş-altı farklı tema
başlığını ve soru örneklerini dijital platformlar kullanarak yazıp, yansıtabilir.
İF3: Öğretmen tahtaya yazdığı tema başlıklarına yönelik istediği soru tiplerine uy-
gun görsel/işitsel/yazılı ipuçları sunabilir.
SF1: Soruları cevaplamakta zorlanan öğrenciler anahtar kelimeler yazabilir, ken-
dilerini sözel olarak ifade edebilir veya sınıfın imkanları dahilinde dijital platformlar
kullanabilirler.
SF2: Öğretmen felsefi, bilimsel ve pratik soru özellikleri ve örneklerini açıklamak
için grafik düzenleyici/frayer modeli kullanabilir.
Süreç
SF3: Öğretmen inisiyatif kullanarak desteğe ihtiyaç duyan öğrenciyi seçerek söz
hakkı verebilir.
SF4: Öğretmen okuduğu metni anlamakta zorlanan öğrenciler için sınıftan bir öğ-
renci seçerek öğrenci tarafından metnin sesli bir şekilde okumasını isteyebilir.
SF5: Öğretmen öğrencilerin metnin altında bulunan soruları, küçük tartışma grup-
ları oluşturarak cevaplamalarını isteyebilir.
Ürün ÜF1: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrenciye rol model olarak örnek bir felsefi
soru hazırlayabilir. Daha sonra öğrenciye akran desteği sağlayabilir.
Fiziksel Öğrenme FÖOD1: Öğretmen büyük grup tartışması için sınıftaki masaları/sıraları grupların
Ortamı Düzenlemeleri rahat hareket edebileceği şekilde düzenleyebilir.
29