Page 29 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 29

Felsefe

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 3

        TEMA: FELSEFENİN DOĞASI
         Etkinliğe             FEL.10.1.2. Felsefenin özelliklerini, farklı alanlarla ilişkisini ve işlevini sorgulayabil-
         Dönüştürülecek        me
         Öğrenme Çıktıları
         Basamaklandırılmış    b) Felsefi soruların temel özelliklerini ifade ederek felsefi soru sorar.
         Bilgi Birimleri
         Ön Koşul Beceriler/   Bu bölümde, öğrencilerin felsefenin anlamını, felsefi düşüncenin gelişimini, özellik-
         Temel Kabuller        lerini ve işlevlerini bildikleri kabul edilir.
                               Öğretim süreci; okuduğunu anlamakta, kendini ifade etmekte zorlanan ve yaşamı-
         Tema Bazlı Öğrenci    nı sorgulamaktan hoşlanmayan öğrencileri zorlayabilir.
         İhtiyaçları           Hazırlanan metinler ve materyaller öğrencilerin seviyelerine uygun ve ilgi çekici ol-
                               mazsa derse katılımda zorluk yaşayabilirler.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Öğretmen hayvanlara ve insana ait maketler, resimler, açık ve detaylı videolar,
                               çizimler kullanabilir. Öğretmen sınıfa getireceği materyalin; renklerinin canlılığına,
                               kontrastlığına, detaylarının net ve anlaşılır olmasına, video kullanacaksa sesli be-
                               timlemesinin ve altyazısının olmasına dikkat edebilir. Desteğe ihtiyaç duyan öğren-
                               cilere getirmiş olduğu materyalin bire bir örneğini verebilir.
         İçerik
                               İF2: Öğretmen felsefi, bilimsel ve pratik sorular sorulabilecek beş-altı farklı tema
                               başlığını ve soru örneklerini dijital platformlar kullanarak yazıp, yansıtabilir.
                               İF3: Öğretmen tahtaya yazdığı tema başlıklarına yönelik istediği soru tiplerine uy-
                               gun görsel/işitsel/yazılı ipuçları sunabilir.
                               SF1: Soruları cevaplamakta zorlanan öğrenciler anahtar kelimeler yazabilir, ken-
                               dilerini sözel olarak ifade edebilir veya sınıfın imkanları dahilinde dijital platformlar
                               kullanabilirler.

                               SF2: Öğretmen felsefi, bilimsel ve pratik soru özellikleri ve örneklerini açıklamak
                               için grafik düzenleyici/frayer modeli kullanabilir.
         Süreç
                               SF3: Öğretmen inisiyatif kullanarak desteğe ihtiyaç duyan öğrenciyi seçerek söz
                               hakkı verebilir.

                               SF4: Öğretmen okuduğu metni anlamakta zorlanan öğrenciler için sınıftan bir öğ-
                               renci seçerek öğrenci tarafından metnin sesli bir şekilde okumasını isteyebilir.
                               SF5: Öğretmen öğrencilerin metnin altında bulunan soruları, küçük tartışma grup-
                               ları oluşturarak cevaplamalarını isteyebilir.
         Ürün                  ÜF1: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrenciye rol model olarak örnek bir felsefi
                               soru hazırlayabilir. Daha sonra öğrenciye akran desteği sağlayabilir.

         Fiziksel Öğrenme      FÖOD1: Öğretmen büyük grup tartışması için sınıftaki masaları/sıraları grupların
         Ortamı Düzenlemeleri  rahat hareket edebileceği şekilde düzenleyebilir.








                                                                                                         29
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34