Page 30 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 30
Felsefe
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Benim Felsefi Sorum
Konu Felsefenin Doğası
Öğrenme Hedefleri b) Felsefi soruların temel özelliklerini ifade ederek felsefi soru sorar.
• Akıllı tahta, bilgisayar tablet veya projeksiyon
• Felsefe alanları ile ilgili metinler
• Dijital materyaller ve düzenlenmiş yazı kağıtları
Materyaller
• Çeşitli hayvan ve insan resimleri/görselleri
• Tahta kalemi
• Kâğıt, kalem
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte; soru - cevap, not alma, şematik düzenleyici, örneklendirme, büyük grup
tartışması, tartışma yöntem ve teknikleri kullanılmıştır.
Soru - Cevap: Öğretmen, öğrencilere ders süresince konu ile ilgili çeşitli sorular yöneltir
ve cevaplar alır.
Grafik Düzenleyici (Karşılaştırma Şeması):
1. Öğretmen tahtayı üçe bölerek bir karşılaştırma şeması hazırlar. Birinci bölüme
“Felsefi soru”, ikinci bölüme “Bilimsel soru”, üçüncü bölüme de “Pratik soru” baş-
Etkinlik Açıklaması lıklarını yazar.
2. Öğretmen tahtaya hayatın içinden; felsefi, bilimsel ve pratik sorular sorulabile-
cek beş-altı farklı tema başlığı yazdığı bir tablo oluşturur.
Büyük Grup Tartışması: Öğretmen tahtada yazılan üç başlık ile ilgili örnekler istedik-
ten sonra bu örneklerden yola çıkarak öğrencilere “Felsefi soru nedir?” sorusuna yöne-
lik büyük grup tartışması yaptırır.
Tartışma: Öğretmen, etkinlik sürecinde öğrencilere felsefenin ne olduğuna dair bir
metin verir. Öğretmen ve öğrenciler bu metnin sorularını tartışarak cevaplar.
1.DERS
Öğretmen yanında getirmiş olduğu çeşitli hayvanlara ve bir insana ait görselleri
gösterip soru cevap yöntemiyle; önce hayvan görsellerini gösterir ve “Bu nedir?”
sorusunu yönelterek derse giriş yapar (İF1). Gönüllü öğrencilerin cevap vermeleri-
ni ister. Sonrasında insan görselini gösterir ve “Bu nedir?” sorusunu yineler. “İnsan”
cevabını aldıktan sonra “İnsan ve hayvan arasındaki fark nedir?” sorusunu sorar ve
Uygulama Süreci birden çok öğrenciden cevap alır, öğrencilerden gelen cevapları tahtaya not eder
(SF1).
Daha sonra öğretmen tahtayı üçe bölerek bir karşılaştırma şeması hazırlar. Birinci
bölüme “Felsefi Soru”, ikinci bölüme “Bilimsel Soru”, üçüncü bölüme de “Pratik Soru”
başlıklarını herkesin görebileceği bir şekilde yazar. Altlarına açıklama olarak:
Felsefi soruya, “Yaşama ve yaşam ötesine dair tüm bilgileri kavramaya ve düzenle-
meye yöneliktir.”
30