Page 30 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 30

Felsefe

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Benim Felsefi Sorum
         Konu                  Felsefenin Doğası
         Öğrenme Hedefleri     b) Felsefi soruların temel özelliklerini ifade ederek felsefi soru sorar.
                                 •  Akıllı tahta, bilgisayar tablet veya projeksiyon

                                 •  Felsefe alanları ile ilgili metinler
                                 •  Dijital materyaller ve düzenlenmiş yazı kağıtları
         Materyaller
                                 •  Çeşitli hayvan ve insan resimleri/görselleri

                                 •  Tahta kalemi
                                 •  Kâğıt, kalem
         Süre                  2 ders saati

                               Bu etkinlikte; soru - cevap, not alma, şematik düzenleyici, örneklendirme, büyük grup
                               tartışması, tartışma yöntem ve teknikleri kullanılmıştır.
                               Soru - Cevap: Öğretmen, öğrencilere ders süresince konu ile ilgili çeşitli sorular yöneltir
                               ve cevaplar alır.
                               Grafik Düzenleyici (Karşılaştırma Şeması):

                                 1. Öğretmen tahtayı üçe bölerek bir karşılaştırma şeması hazırlar. Birinci bölüme
                                   “Felsefi soru”, ikinci bölüme “Bilimsel soru”, üçüncü bölüme de “Pratik soru” baş-
         Etkinlik Açıklaması       lıklarını yazar.
                                 2. Öğretmen tahtaya hayatın içinden; felsefi, bilimsel ve pratik sorular sorulabile-
                                   cek beş-altı farklı tema başlığı yazdığı bir tablo oluşturur.
                               Büyük Grup Tartışması: Öğretmen tahtada yazılan üç başlık ile ilgili örnekler istedik-
                               ten sonra bu örneklerden yola çıkarak öğrencilere “Felsefi soru nedir?” sorusuna yöne-
                               lik büyük grup tartışması yaptırır.
                               Tartışma:  Öğretmen,  etkinlik  sürecinde  öğrencilere  felsefenin  ne  olduğuna  dair  bir
                               metin verir. Öğretmen ve öğrenciler bu metnin sorularını tartışarak cevaplar.
                               1.DERS
                               Öğretmen yanında getirmiş olduğu çeşitli hayvanlara ve bir insana ait görselleri
                               gösterip  soru  cevap  yöntemiyle;  önce  hayvan  görsellerini  gösterir  ve  “Bu  nedir?”
                               sorusunu yönelterek derse giriş yapar (İF1). Gönüllü öğrencilerin cevap vermeleri-
                               ni ister. Sonrasında insan görselini gösterir ve “Bu nedir?” sorusunu yineler. “İnsan”
                               cevabını aldıktan sonra “İnsan ve hayvan arasındaki fark nedir?” sorusunu sorar ve
         Uygulama Süreci       birden çok öğrenciden cevap alır, öğrencilerden gelen cevapları tahtaya not eder
                               (SF1).
                               Daha sonra öğretmen tahtayı üçe bölerek bir karşılaştırma şeması hazırlar. Birinci
                               bölüme “Felsefi Soru”, ikinci bölüme “Bilimsel Soru”, üçüncü bölüme de “Pratik Soru”
                               başlıklarını herkesin görebileceği bir şekilde yazar. Altlarına açıklama olarak:
                               Felsefi soruya, “Yaşama ve yaşam ötesine dair tüm bilgileri kavramaya ve düzenle-
                               meye yöneliktir.”




    30
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35