Page 25 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 25
Felsefe
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Felsefi Düşünceyi Tanıyorum
Konu Felsefenin Doğası
Öğrenme Hedefleri a) Felsefi düşüncenin özellikleri üzerine derinlemesine düşünür.
• Tahta veya akıllı tahta
• Felsefi düşüncenin özelliklerinin ismini, tanımını ve ilgili görseli içeren kartlar
• Çeşitli felsefe metinleri, senaryoları içeren dokümanlar
Materyaller • Kağıt
• Kalem
• İnfografik
• Öz Değerlendirme Formu
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte; soru - cevap, infografik, tartışma, esnek gruplama, öz değerlendirme
formu ve zihin haritası yöntem ve teknikleri kullanılmıştır.
Soru - Cevap: Öğretmen, öğrencilere ders süresince konu ile ilgili çeşitli sorular yöneltir
ve cevaplar alır.
Zihin Haritası: Öğretmen, fıkra sonrasında sorduğu sorularla öğrencilerin verdiği ce-
vapları anahtar kavramları kullanarak zihin haritası şeklinde tahtaya yazar. Bu sayede
öğrenciler; tahtada yazılan anahtar kelimelerden faydalanarak felsefi bilgi ile bu kav-
ramlar arasındaki ilişkileri açıklar.
İnfografik: Etkinlik sırasında öğretmen felsefi düşüncenin özelliklerini içeren ve görsel-
lerle desteklenmiş bilgi kartlarını kullanarak öğrencinin bilgiyi hatırlamasını, pekiştir-
Etkinlik Açıklaması
mesini ve günlük hayatla ilişkilendirmesini sağlar.
Tartışma: Öğretmen, felsefi düşüncenin özelliklerini öğrencilerin daha iyi anlamaları,
kavramaları ve kendi düşüncelerini daha rahat ifade edebilmeleri için tartışma tekni-
ğini kullanır.
Esnek Gruplama: Her bir öğrencinin öğrenme ihtiyaçları göz önünde bulundurularak
kendi hızlarında ilerleme imkânı bulabilmeleri için esnek gruplama tekniği kullanılır.
Öz Değerlendirme Formu: Öğretmen, öğrencilerin felsefi düşüncenin özelliklerini ne
düzeyde anladıklarını tespit edebilmek için bu formu kullanır. Bu sayede öğrenciler
kendilerini değerlendirirken öğretmen de onların cevaplarını kontrol ederek kendi de-
ğerlendirmelerini yapmış olur.
Öğretmen felsefe ve felsefi düşünmenin temel özelliklerini açıklamak için fıkra, örnek
olay, video gösterimi vb. sunumlarla derse başlar. Örneğin öğretmen aşağıdaki fıkrayı
anlatır. Böylelikle öğrencilerin derse ısınmaları için fırsat sağlamış olur. Devamında öğ-
Uygulama Süreci retmen soracağı sorular ile öğrencilerin derse katılımını sağlar.
25