Page 25 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 25

Felsefe

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Felsefi Düşünceyi Tanıyorum
         Konu                  Felsefenin Doğası
         Öğrenme Hedefleri     a) Felsefi düşüncenin özellikleri üzerine derinlemesine düşünür.
                                 •  Tahta veya akıllı tahta

                                 •  Felsefi düşüncenin özelliklerinin ismini, tanımını ve ilgili görseli içeren kartlar
                                 •  Çeşitli felsefe metinleri, senaryoları içeren dokümanlar
         Materyaller             •  Kağıt

                                 •  Kalem
                                 •  İnfografik
                                 •  Öz Değerlendirme Formu

         Süre                  2 ders saati
                               Bu etkinlikte; soru - cevap, infografik, tartışma, esnek gruplama, öz değerlendirme
                               formu ve zihin haritası yöntem ve teknikleri kullanılmıştır.

                               Soru - Cevap: Öğretmen, öğrencilere ders süresince konu ile ilgili çeşitli sorular yöneltir
                               ve cevaplar alır.

                               Zihin Haritası: Öğretmen, fıkra sonrasında sorduğu sorularla öğrencilerin verdiği ce-
                               vapları anahtar kavramları kullanarak zihin haritası şeklinde tahtaya yazar. Bu sayede
                               öğrenciler; tahtada yazılan anahtar kelimelerden faydalanarak felsefi bilgi ile bu kav-
                               ramlar arasındaki ilişkileri açıklar.
                               İnfografik: Etkinlik sırasında öğretmen felsefi düşüncenin özelliklerini içeren ve görsel-
                               lerle desteklenmiş bilgi kartlarını kullanarak öğrencinin bilgiyi hatırlamasını, pekiştir-
         Etkinlik Açıklaması
                               mesini ve günlük hayatla ilişkilendirmesini sağlar.
                               Tartışma: Öğretmen, felsefi düşüncenin özelliklerini öğrencilerin daha iyi anlamaları,
                               kavramaları ve kendi düşüncelerini daha rahat ifade edebilmeleri için tartışma tekni-
                               ğini kullanır.
                               Esnek Gruplama: Her  bir öğrencinin öğrenme ihtiyaçları göz önünde bulundurularak
                               kendi hızlarında ilerleme imkânı bulabilmeleri için esnek gruplama tekniği kullanılır.
                               Öz Değerlendirme Formu: Öğretmen, öğrencilerin felsefi düşüncenin özelliklerini ne
                               düzeyde anladıklarını tespit edebilmek için bu formu kullanır. Bu sayede öğrenciler
                               kendilerini değerlendirirken öğretmen de onların cevaplarını kontrol ederek kendi de-
                               ğerlendirmelerini yapmış olur.
                               Öğretmen felsefe ve felsefi düşünmenin temel özelliklerini açıklamak için fıkra, örnek
                               olay, video gösterimi vb. sunumlarla derse başlar. Örneğin öğretmen aşağıdaki fıkrayı
                               anlatır. Böylelikle öğrencilerin derse ısınmaları için fırsat sağlamış olur. Devamında öğ-
         Uygulama Süreci       retmen soracağı sorular ile öğrencilerin derse katılımını sağlar.











                                                                                                         25
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30