Page 34 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 34

Felsefe

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Felsefe ile İşler Yolunda
         Konu                  Felsefenin Doğası
         Öğrenme Hedefleri     ç) Felsefenin bireysel ve toplumsal işlevlerini tartışır.
                                 •  Akıllı tahta, bilgisayar tablet veya projeksiyon

                                 •  Felsefi metin
                                 •  Dijital materyaller ve düzenlenmiş yazı kâğıtları
                                 •  Tahta kalemi

                                 •  Kâğıt, kalem
         Materyaller
                                 •  Sınıf mevcudu kadar numaralandırılmış minik kâğıtlar
                                 •  Çağlara ait bilgi notları

                                 •  Çağlara ait bilgilerle ilgili yapışkanlı kâğıtlara yazılmış cümleler/anahtar keli-
                                   meler/filozof isimleri

                                 •  Anahtar kelimelerin konulacağı kutu
         Süre                  2 ders saati
                               Bu etkinlikte; soru-cevap, Jigsaw, zaman çizelgesi, tartışma, not alma, özetleme yön-
                               tem ve teknikleri kullanılabilir.
                               Soru-Cevap: Öğretmen, öğrencilere ders süresince konu ile ilgili çeşitli sorular yöneltir
                               ve cevaplar alır.
                               Jigsaw: Öğretmen, etkinlik için öğrencileri 4 çağa (gruba) ayırır. Her öğrenci kendi
                               çağına ait bilgileri öğrendikten sonra her çağ grubundan bir öğrenci olacak şekilde
                               tekrar grup oluşturulur ve her bir öğrenci öğrendiği çağ ile ilgili bilgileri diğer grup ar-
         Etkinlik Açıklaması   kadaşlarına anlatır. Böylece her öğrenci her çağ hakkında bilgi sahibi olur.
                               Zaman Çizelgesi: Öğrenciler, kutudan çektikleri çağlara ait cümleleri/anahtar keli-
                               meleri/filozofların isimlerini tahtada uygun yere yapıştırarak bu çağlara ait bir zaman
                               çizelgesi oluşturur.
                               Tartışma: Öğretmen, felsefenin bireysel ve toplumsal işlevlerinin neler olabileceğine
                               dair tartışma konusu açarak öğrencilerin tartışmasını sağlar. Tartışma esnasında or-
                               taya çıkan cevapları felsefenin bireysel ve toplumsal işlevleri şeklinde ayırarak öğren-
                               cilerden defterlerine not almalarını ister.
                               1.DERS
                               Öğretmen sınıfa “Bugün sizinle dersimizin işleyişinde küçük bir değişiklik yapacağız.
                               Şimdi sizlere kâğıda yazılmış sayılar dağıtacağım. Ders esnasında işlediğimiz konu-
                               larla ilgili birtakım sorular soracağım ve numarasını söylediğim kişiden soruyu cevap-
                               lamasını isteyeceğim. Anlaşılmayan bir yer var mı?” şeklinde bir açıklama yaptıktan
         Uygulama Süreci       sonra önceden hazırlamış olduğu küçük kağıtlara yazılı olan sayıları öğrencilere rast-
                               gele dağıtır. Daha sonra öğretmen Ömer Naci Soykan’ın “Felsefe Hayata Ne Yapar?”
                               makalesinin giriş kısmından bir bölümü ekrana yansıtır (OGM Materyal Sitesi, 10.Sınıf
                               Etkileşimli Felsefe Ders Kitabı, s.27) (İF1). Öğrencilere okumaları için yeterli süre verir.
                               Süreç işlerken öğretmen tahtaya ahlak, eğitim, sanat, bilim, siyaset, sosyoloji ve psi-
                               koloji gibi alan isimlerini yazar. Okumak için ayrılan süre dolduğunda  öğrenrencilere


    34
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39