Page 36 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 36
Felsefe
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Öğretmen öğrencilere felsefenin bireysel ve toplumsal işlevlerini içeren bir boşluk
doldurma etkinliği verir (ÜF1). Öğretmen etkinlik için verilen süre tamamlandık-
Değerlendirme tan sonra tahtaya boşluk doldurma etkinliğinin cevap anahtarını yazar (ÜF2). Öğ-
renciler yazdıkları kâğıtları arkadaşlarıyla değiştirip tahtadan bakarak cevapları
kontrol ederler. Cevapları kontrol ettikten sonra öğretmenlerine teslim ederler.
• Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlama.
• İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma.
• Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma.
• Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
nekleri sunma.
• Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (Uzatılmış zaman, alternatif
Kullanılan Evrensel ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.).
Tasarım Ögeleri
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (Sözlü, yazılı,
görsel vb.).
• Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma.
• Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (Dijital kopyalar, interaktif
uygulamalar vb.).
• Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturma ve her öğrencinin bireysel ihti-
yaçlarına uygun hedefler belirleme.
36