Page 39 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 39

Felsefe

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Akıl  yürütme  ve  düşünmenin  temel  kavramları  açıklandıktan  sonra  öğrenciler  sınıf
                               mevcuduna göre ikişerli ya da üçerli gruplara ayrılır (FÖOD1). Öğretmen her gruba
                               bir tane olacak şekilde daha önceden hazırladığı akıl yürütme ve düşünmenin temel
                               kavramları kavramların isimlerinin yazdığı kavram kartlarını dağıtır.  Öğretmen ya-
                               zılan kartlardan rastgele seçimler yapar her gruba bir kavram kartı verir. Öğretmen
                               öğrencilerden toplam iki örnek yazmalarını ister. Gruplara ayrılan öğrencilere 5 dakika
                               süre verilir (İF1). Öğrencilerin örnek yazma işlemi tamamlandıktan sonra gruplar yaz-
                               dıkları örnekleri sırayla sınıfla paylaşır. Öğretmen verilen örnekleri öğrencilerle birlikte
                               tartışarak değerlendirir. Kavramların öğrenildiği anlaşıldığında dersin başında sözlü
                               olarak sunduğu örnek olayın daha önceden hazırlamış olduğu basılı halini öğrencilere
                               dağıtılır. Her öğrencinin örnek olayda geçen cümlelerin hangi kavrama karşılık geldi-
                               ğini bularak altını çizmesi beklenir (SF2).
                               Hikâyede  geçen  haritaların  parça  parça  bulunarak  bütün  bir  haritaya  ulaşılması
                               tümevarım olur.
                               Çeşitli olaylar arasında doğru bağlantılar kurularak ilerlemesi akıl yürütmeye örnektir.
                               Daha önceki deneyimlerinden yola çıkarak define buldukları haritalardaki benzerlik-
                               leri kullanmaları analojidir.
                               Öğrencilerin hazineyi nasıl bulacaklarına dair fikirlerini belirtmesi görüştür.
                               Fikirlerini açıklayan kişilerin görüşünü nedenleriyle belirtmesi argümandır.
                               “Gün doğumunda yapılan işler uğursuzluk getirir.” cümlesi bir önermedir.
                               Mürettebatların düşüncelerinin gerçeğe uygun olup olmaması doğruluk ve yanlışlıkla
                               ilgilidir.
                               Uğursuzluk getireceğini düşünmelerine rağmen bir anlığına da olsa gün doğumunda
                               yola çıkmayı düşünmeleri çelişikliktir.
                               “Gün doğumunda yapılan işler uğursuzluk getirir.” tümdengelimdir.
                               Gün doğumunda çıkma kararı başta alındığı için bu kararı gözden geçirme sonrasında
                               gün doğumunda çıkmaları tutarlılıktır.
                               Öğretmen, öğrenciler etkinliği tamamladıktan sonra akıllı tahtaya örnek olay formu-
                               nun altı çizili hâlini yansıtır. Öğrencilerin metinde yer almayan akıl ilkelerini fark etme-
         Değerlendirme         leri  beklenir,  eğer  fark  etmemişlerse  ya  da  yanlış  eşleştirme  yapmışlarsa  öğretmen
                               hata düzeltmesi yaparak kavramı açıklar. Öğrencilerin bir sonraki derse kadar mantık
                               ve argümantasyona ilişkin kavramların yer aldığı bir metin yazmasını ister (ÜF1).
                                 •  Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlama.
                                 •  İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma.
                                 •  Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma.
                                 •  Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
                                   nekleri sunma.
         Kullanılan Evrensel
         Tasarım Ögeleri         •  Alternatif  değerlendirme  yöntemleri  kullanma  (Uzatılmış  zaman,  alternatif
                                   ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.).
                                 •  Geri  bildirim  ve  değerlendirmelerde  çoklu  ortamlar  kullanma  (Sözlü,  yazılı,
                                   görsel vb.).
                                 •  Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma.
                                 •  Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (Dijital kopyalar, interaktif
                                   uygulamalar vb.).


                                                                                                         39
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44