Page 40 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 40
Felsefe
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 6
TEMA: FELSEFE, MANTIK VE ARGÜMANTASYON
Etkinliğe FEL.10.2.1. Mantık ve argümantasyonda kullanılan temel kavramları yorumlaya-
Dönüştürülecek bilme
Öğrenme Çıktıları
Basamaklandırılmış b) Mantık ve argümantasyonla ilgili kavramları örneklendirerek inceler.
Bilgi Birimleri
Ön Koşul Beceriler/ Öğrencilerin mantık hatalarını fark edebildikleri, doğru düşüncenin önemi ve
Temel Kabuller gerekliliği hakkında bilgi sahibi oldukları kabul edilmektedir.
Öğrencinin refleksif bakamaması dersi ve konuyu anlamasında zorluklar çıkara-
bilir.
Tema Bazlı Öğrenci Öğrencinin yansıtıcı düşünememesi ve deneyim eksikliklerinin oluşu güçlük yaşa-
İhtiyaçları masına neden olabilir.
Öğrencinin çevreden edindiği ve alışkanlık hâline gelmiş olan düşünme kalıpları,
safsataları tespit etme konusunda zorluklar çıkarabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğretmen ekran, akıllı tahta vb. materyaller yoluyla benzer içeriğe sahip bir
video, animasyon, hikâye ya da konuya uygun farklı bir içerik anlatabilir.
İF2: Öğretmen, safsata senaryoları listesinde eşleştirilecek safsata türlerini senar-
İçerik
yo sayısı kadar olacak şekilde yazabilir.
İF3: Öğretmen senaryo içeriklerine yönelik olarak daha önceden hazırlamış olduğu
afişi akıllı tahtaya yansıtabilir.
SF1: Öğretmen, akıllı tahta yoksa bunun için bir afiş/görsel hazırlayıp sınıfa getire-
bilir. Afişi/görseli tahtaya asar ve bu şekilde anlatabilir.
SF2: Öğretmen, öğrencilere ikiye bölünmüş sol kısmında safsata örneklerinin sağ
kısmında ise yeniden yapılandırılmış halinin yazılması için boş bırakılan bir tablo/
grafik düzenleyici öğrencilere dağıtabilir. Bununla beraber içerisinde safsata türle-
Süreç rinin yazılı olduğu bir kese hazırlayarak oyunlaştırma etkinliği yapabilir.
Safsata Örnekleri Yeniden Yapılandırılmış Hali
1. …
2. …
3. …
….
Ürün ÜF1: Yapılan pano küçük bir sergide sergilenebilir. Veliler, diğer öğrenciler ve
öğretmenler sınıftaki veya okuldaki bu sergiye davet edilebilir. Ayrıca verilen ev
ödevi bir web2 aracında hazırlanıp paylaşılabilir.
Fiziksel Öğrenme FÖOD1: Öğretmen, öğrencilerin senaryoları daha iyi tartışması ve hangi türe ait
Ortamı Düzenlemeleri olduğunu bulmaları için grup yerleşmelerini ve sıraları/masaları düzenleyebilir.
40