Page 40 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 40

Felsefe

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 6

        TEMA: FELSEFE, MANTIK VE ARGÜMANTASYON
         Etkinliğe             FEL.10.2.1. Mantık ve argümantasyonda kullanılan temel kavramları yorumlaya-
         Dönüştürülecek        bilme
         Öğrenme Çıktıları
         Basamaklandırılmış    b) Mantık ve argümantasyonla ilgili kavramları örneklendirerek inceler.
         Bilgi Birimleri
         Ön Koşul Beceriler/   Öğrencilerin  mantık  hatalarını  fark  edebildikleri,  doğru  düşüncenin  önemi  ve
         Temel Kabuller        gerekliliği hakkında bilgi sahibi oldukları kabul edilmektedir.
                               Öğrencinin refleksif bakamaması dersi ve konuyu anlamasında zorluklar çıkara-
                               bilir.
         Tema Bazlı Öğrenci    Öğrencinin yansıtıcı düşünememesi ve deneyim eksikliklerinin oluşu güçlük yaşa-
         İhtiyaçları           masına neden olabilir.
                               Öğrencinin çevreden edindiği ve alışkanlık hâline gelmiş olan düşünme kalıpları,
                               safsataları tespit etme konusunda zorluklar çıkarabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Öğretmen ekran, akıllı tahta vb. materyaller yoluyla benzer içeriğe sahip bir
                               video, animasyon, hikâye ya da konuya uygun farklı bir içerik anlatabilir.
                               İF2: Öğretmen, safsata senaryoları  listesinde eşleştirilecek safsata türlerini senar-
         İçerik
                               yo sayısı kadar olacak şekilde yazabilir.
                               İF3: Öğretmen senaryo içeriklerine yönelik olarak daha önceden hazırlamış olduğu
                               afişi akıllı tahtaya yansıtabilir.
                               SF1: Öğretmen, akıllı tahta yoksa bunun için bir afiş/görsel hazırlayıp sınıfa getire-
                               bilir. Afişi/görseli tahtaya asar ve bu şekilde anlatabilir.
                               SF2: Öğretmen, öğrencilere ikiye bölünmüş sol kısmında safsata örneklerinin sağ
                               kısmında ise yeniden yapılandırılmış halinin yazılması için boş bırakılan bir tablo/
                               grafik düzenleyici öğrencilere dağıtabilir. Bununla beraber içerisinde safsata türle-
         Süreç                 rinin yazılı olduğu bir kese hazırlayarak oyunlaştırma etkinliği yapabilir.

                                   Safsata Örnekleri                Yeniden Yapılandırılmış Hali
                                   1.                               …
                                   2.                               …
                                   3.                               …
                                   ….

         Ürün                  ÜF1:  Yapılan  pano  küçük  bir  sergide  sergilenebilir.  Veliler,  diğer  öğrenciler  ve
                               öğretmenler  sınıftaki  veya  okuldaki  bu  sergiye  davet  edilebilir.  Ayrıca  verilen  ev
                               ödevi bir web2 aracında hazırlanıp paylaşılabilir.
         Fiziksel Öğrenme      FÖOD1: Öğretmen, öğrencilerin senaryoları daha iyi tartışması ve hangi türe ait
         Ortamı Düzenlemeleri  olduğunu bulmaları için grup yerleşmelerini ve sıraları/masaları düzenleyebilir.







    40
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45