Page 44 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 44
Felsefe
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
9. Yokuş Yukarı Çıkmak Safsatası
Safsata 9: "Eğer okul kurallarında küçük bir gevşeklik yaparsak sonunda kargaşa
çıkar ve bu durum disiplinsiz bir okula yol açar."
Yeniden Yapılandırılmış Hâli: "Okul kurallarında yapılacak düzenlemelerin sonuç-
ları dikkatlice değerlendirilmelidir ancak her değişiklik mutlaka disiplinsizliğe yol
açacak diye bir kural yoktur. Her önerilen değişiklik olası sonuçlarıyla birlikte tartı-
şılmalıdır."
Ev Ödevi
Konuyu daha iyi kavramaları için öğretmen, öğrencilere o hafta karşılaştıkları saf-
sataları yazılı olarak rapor etmeleri için ödev verir. Buna ilişkin aşağıdaki gibi basit
bir şablon sunar.
Safsata durumu:
Safsatanın ismi:
Safsata olmasının sebebi:
Değerlendirme
Düzenlenmiş hâli:
…
Safsataları fark etmenin insan hayatında ve toplumsal yapıda ne gibi farklılıklar ve
fayda yaratacağını düşünüp not etmelerini, bu süreçte hangi konularda zorlandık-
larını belirtmelerini ister.
Ödevler geldikten sonra öğretmen sınıfta “Safsatalara Kanmıyorum” panosu ya-
par. İlgi çekici ve doğru örnekleri panoya asar (ÜF1).
• Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlama.
• İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma.
• Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma.
• Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
nekleri sunma.
Kullanılan Evrensel • Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (Uzatılmış zaman, alternatif
Tasarım Ögeleri ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.).
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (Sözlü, yazılı,
görsel vb.).
• Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma.
• Öğrenme materyallerine erişim de esneklik sağlama (Dijital kopyalar, interak-
tif uygulamalar vb.).
• Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturma ve her öğrencinin bireysel ihti-
yaçlarına uygun hedefler belirleme.
44