Page 44 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 44

Felsefe

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               9. Yokuş Yukarı Çıkmak Safsatası
                               Safsata 9: "Eğer okul kurallarında küçük bir gevşeklik yaparsak sonunda kargaşa
                               çıkar ve bu durum disiplinsiz bir okula yol açar."
                               Yeniden Yapılandırılmış Hâli: "Okul kurallarında yapılacak düzenlemelerin sonuç-
                               ları  dikkatlice  değerlendirilmelidir  ancak  her  değişiklik  mutlaka  disiplinsizliğe  yol
                               açacak diye bir kural yoktur. Her önerilen değişiklik olası sonuçlarıyla birlikte tartı-
                               şılmalıdır."

                               Ev Ödevi
                               Konuyu daha iyi kavramaları için öğretmen, öğrencilere o hafta karşılaştıkları saf-
                               sataları yazılı olarak rapor etmeleri için ödev verir. Buna ilişkin aşağıdaki gibi basit
                               bir şablon sunar.
                               Safsata durumu:

                               Safsatanın ismi:
                               Safsata olmasının sebebi:
         Değerlendirme
                               Düzenlenmiş hâli:

                               …
                               Safsataları fark etmenin insan hayatında ve toplumsal yapıda ne gibi farklılıklar ve
                               fayda yaratacağını düşünüp not etmelerini, bu süreçte hangi konularda zorlandık-
                               larını belirtmelerini ister.

                               Ödevler geldikten sonra öğretmen sınıfta “Safsatalara Kanmıyorum” panosu ya-
                               par. İlgi çekici ve doğru örnekleri panoya asar (ÜF1).

                                 •  Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlama.
                                 •  İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma.
                                 •  Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma.

                                 •  Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
                                   nekleri sunma.

         Kullanılan Evrensel     •  Alternatif  değerlendirme  yöntemleri  kullanma  (Uzatılmış  zaman,  alternatif
         Tasarım Ögeleri           ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.).
                                 •  Geri  bildirim  ve  değerlendirmelerde  çoklu  ortamlar  kullanma  (Sözlü,  yazılı,
                                   görsel vb.).

                                 •  Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma.
                                 •  Öğrenme materyallerine erişim de esneklik sağlama (Dijital kopyalar, interak-
                                   tif uygulamalar vb.).

                                 •  Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturma ve her öğrencinin bireysel ihti-
                                   yaçlarına uygun hedefler belirleme.











    44
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49