Page 49 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 49
Felsefe
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 8
TEMA: BİLGİ FELSEFESİ
Etkinliğe FEL.10.4.1. Bilgi felsefesinin konusunu, kavramlarını ve problemlerini muhakeme
Dönüştürülecek edebilme
Öğrenme Çıktıları
Basamaklandırılmış c) Bilgi felsefesinin temel problemlerine yönelik düşünce ve argümanları değerlen-
Bilgi Birimleri dirir.
Ön Koşul Beceriler/ Öğrencilerin bilginin önemini, genel olarak bilginin ne olduğunu ve bilgiye nasıl
Temel Kabuller ulaşıldığını bildikleri kabul edilmektedir.
Tema Bazlı Öğrenci Düşünme üzerine düşünme yeteneği geliştirmekte zorluk yaşayabilirler.
İhtiyaçları Filozofların görüşleri üzerine yorum yapmakta zorluk yaşayabilirler.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere tahtaya yansıttığı görsellerin çık-
tılarını verebilir, çıktılara betimleyici yazılar yazabilir, görsel yansıtıldığında detaylı
şekilde betimleyebilir.
İçerik İF2: Öğretmen tabloyu önceden hazırlayarak tahtada yansıtabilir. Desteğe ihtiyaç
duyan öğrencilere tablonun çıktısını verebilir.
İF3: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere yapılandırılmış metni anahtar
kavramların altı çizili, kalın şekilde yazılmış, renkli formatta sunabilir.
SF1: Öğretmen öğrencilere örnek senaryolar vererek öğrencilerin bilginin doğrulu-
ğu ve göreliliğiyle ilgili kısımları bulmasını isteyebilir.
SF2: Öğretmen argümanları akıllı tahtada yazıp yansıtabilir, desteğe ihtiyaç duyan
öğrenciler için yönlendirici soruların yazılı olduğu bir kağıt hazırlayıp öğrencilere
verebilir.
Süreç SF3: Öğretmen önceden hazırlanan infografik, kavram karikatürü, görsel, işitsel ve
yazılı materyaller ile görüşleri anlatabilir.
SF4: Öğretmen kendisinin önceden hazırladığı örnek bir mektubu öğrencilere oku-
yabilir ya da akıllı tahtaya yansıtabilir.
SF5: Öğretmen septiklerin şüpheciliği ve Descartes’ın şüpheciliği arasındaki farkı
anlamaları için Descartes’ın “Rüya Argümanı”na yönelik sorgulama, tartışma gibi
teknikler kullanabilir.
Ürün ÜF1: Öğretmen öğrencilerin oluşturdukları veya buldukları metafor ve analoji ör-
neklerini görsel, animasyon, karikatür şeklinde yapabileceklerini söyleyebilir.
FÖOD1: Öğretmen yapacağı etkinlik için sınıftaki sıraları/masaları grupların ve
Fiziksel Öğrenme fiziki erişimde sınırlılık yaşayan öğrencilerin rahat hareket edebileceği biçimde dü-
Ortamı Düzenlemeleri
zenleyebilir.
49