Page 49 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 49

Felsefe

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 8

        TEMA: BİLGİ FELSEFESİ
         Etkinliğe             FEL.10.4.1. Bilgi felsefesinin konusunu, kavramlarını ve problemlerini muhakeme
         Dönüştürülecek        edebilme
         Öğrenme Çıktıları

         Basamaklandırılmış    c) Bilgi felsefesinin temel problemlerine yönelik düşünce ve argümanları değerlen-
         Bilgi Birimleri       dirir.
         Ön Koşul Beceriler/   Öğrencilerin  bilginin  önemini,  genel  olarak  bilginin  ne  olduğunu  ve  bilgiye  nasıl
         Temel Kabuller        ulaşıldığını bildikleri kabul edilmektedir.

         Tema Bazlı Öğrenci    Düşünme üzerine düşünme yeteneği geliştirmekte zorluk yaşayabilirler.
         İhtiyaçları           Filozofların görüşleri üzerine yorum yapmakta zorluk yaşayabilirler.

                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere tahtaya yansıttığı görsellerin çık-
                               tılarını verebilir, çıktılara betimleyici yazılar yazabilir, görsel yansıtıldığında detaylı
                               şekilde betimleyebilir.
         İçerik                İF2: Öğretmen tabloyu önceden hazırlayarak tahtada yansıtabilir. Desteğe ihtiyaç
                               duyan öğrencilere tablonun çıktısını verebilir.

                               İF3:  Öğretmen  desteğe  ihtiyaç  duyan  öğrencilere  yapılandırılmış  metni  anahtar
                               kavramların altı çizili, kalın şekilde yazılmış, renkli formatta sunabilir.

                               SF1: Öğretmen öğrencilere örnek senaryolar vererek öğrencilerin bilginin doğrulu-
                               ğu ve göreliliğiyle ilgili kısımları bulmasını isteyebilir.

                               SF2: Öğretmen argümanları akıllı tahtada yazıp yansıtabilir, desteğe ihtiyaç duyan
                               öğrenciler için yönlendirici soruların yazılı olduğu bir kağıt hazırlayıp öğrencilere
                               verebilir.
         Süreç                 SF3: Öğretmen önceden hazırlanan infografik, kavram karikatürü, görsel, işitsel ve
                               yazılı materyaller ile görüşleri anlatabilir.
                               SF4: Öğretmen kendisinin önceden hazırladığı örnek bir mektubu öğrencilere oku-
                               yabilir ya da akıllı tahtaya yansıtabilir.
                               SF5: Öğretmen septiklerin şüpheciliği ve Descartes’ın şüpheciliği arasındaki farkı
                               anlamaları için Descartes’ın “Rüya Argümanı”na yönelik sorgulama, tartışma gibi
                               teknikler kullanabilir.
         Ürün                  ÜF1: Öğretmen öğrencilerin oluşturdukları veya buldukları metafor ve analoji ör-
                               neklerini görsel, animasyon, karikatür şeklinde yapabileceklerini söyleyebilir.

                               FÖOD1:  Öğretmen  yapacağı  etkinlik  için  sınıftaki  sıraları/masaları  grupların  ve
         Fiziksel Öğrenme      fiziki erişimde sınırlılık yaşayan öğrencilerin rahat hareket edebileceği biçimde dü-
         Ortamı Düzenlemeleri
                               zenleyebilir.










                                                                                                         49
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54