Page 46 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 46

Felsefe

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Ninemin Yumağı Var mı?
         Konu                  Varlık Felsefesi
                               c) Varlık felsefesinin temel problemlerine yönelik düşünce ve argümanları değer-
         Öğrenme Hedefleri
                               lendirir.
                                 •  Akıllı tahta, bilgisayar tablet veya projeksiyon
                                 •  Dijital görsel materyaller

                                 •  Not kağıtları
         Materyaller
                                 •  Tahta kalemi
                                 •  Fon kartonu, kâğıt, kalem, keçeli kalem, yapıştırıcı

                                 •  Canlı Felsefe Sözlüğü-OGM Materyal
         Süre                  2 ders saati
                               Bu etkinlikte; soru-cevap, öğrenme galerisi, büyük grup tartışması yöntem ve tek-
                               nikleri kullanılmıştır.
                               Soru-Cevap: Öğretmen öğrencilere varlık felsefesinin temel problemlerine yönelik
                               sorular sorar ve öğrencilerden cevaplar alır.
                               Öğrenme Galerisi: Öğretmen öğrencileri gruplara ayırır. Her gruba varlık felsefe-
                               sinin temel problemlerine ilişkin felsefi akımlar hakkında derinlemesine düşünebil-
                               meleri için varlık felsefesinin temel problemlerine ilişkin akımlardan (nihilizm, re-

         Etkinlik Açıklaması   alizm, idealizm, materyalizm, düalizm, oluş felsefesi, fenomenoloji, varoluşçuluk)
                               birini verir. Öğretmen her bir akım ile ilgili olarak daha önceden hazırlamış olduğu
                               ilgili resimler, grafikler, diyagramlar, tablolar ve çeşitli görsel materyallerle açıkla-
                               yıcı bilgiler içeren not kağıtları (dergi, makale, kitap vb.) dağıtır. Öğrencilerin veri-
                               len materyalleri inceleyip pano oluşturmalarını ister.
                               Büyük Grup Tartışması: Öğrenciler büyük grup tartışmasıyla ortaya çıkan ana te-
                               maları ve fikirleri belirler. Bu tartışmayla farklı grupların panolarındaki benzerlik-
                               leri ve farklılıkları tartışarak öğrencilerin felsefi akımlar hakkında daha geniş bir
                               bakış açısı kazanmalarına yardımcı olur.
                               1. DERS
                               Öğretmen öğrencilere derste varlık felsefesinin temel problemleri bağlamında çe-
                               şitli felsefi görüşleri inceleyeceklerini, bu bağlamda görüş ve argümanları değer-
                               lendirecekleri  bilgisini  verir.  Daha  sonra  öğretmen  öğrencilerin  motivasyonlarını
                               ve derse ilgilerini artırmak için mutluluk-hayat ilişkisine dair şu örnek olay ile derse
                               başlar (İF1).
                               “Kırk sene öncesini düşünelim; bir kış günü, sıcacık bir evde torununa kazak ören bir
                               ninenin elindeki yün yumağına odaklanalım. Bu yün yumağı evdeki kedi için oyna-
                               maya, eğlenmeye yarayan bir nesne iken ninenin torunu için üşümesini engelleyen bir
                               giysi, nine için ise torununa olan sevgisinin ifadesidir. Bir an için bu yün yumağının za-
                               man makinesiyle bir şekilde bin yıl sonraya gittiğini varsayalım. Dünya değişmiş yün
                               ve ipliğin olmadığı bir yer hâline gelmiş. İnsanlar yün yumağını gördüklerinde anlam
                               vermekte zorlanırlar. Yün yumağını belki de kimi topa benzer bir spor malzemesi kimi
                               de egzotik bir hayvanın salgısı olarak nitelendirir. Aynı dönemde yaşayan bir kedi için


    46
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51