Page 50 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 50

Felsefe

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Bilgi Arayışı
         Konu                  Bilgi Felsefesi
         Öğrenme Hedefleri     b) Bilgi felsefesinin temel problemlerini anlar.
                                 •  Akıllı tahta, bilgisayar veya projeksiyon

                                 •  Kalem, kâğıt
         Materyaller
                                 •  Metin örnekleri
                                 •  Yapışkanlı kâğıt

         Süre                  2 ders saati
                               Bu etkinlikte soru -  cevap, doğrudan anlatım, grafik düzenleyici, RAFT yöntem ve
                               teknikleri kullanılmıştır.
                               Soru - Cevap: Öğretmen öğrencilere bilginin kesin doğruluğa sahip olup olmaya-
                               cağını düşünüp tartışmaları için çeşitli sorular sorar.
                               Doğrudan Anlatım:  Öğretmen  doğru  bilginin  mümkün  olup  olmadığını,  Descar-
                               tes’ın metaforunu doğrudan anlatım yöntemiyle açıklar.
         Etkinlik Açıklaması
                               Grafik Düzenleyici: Öğretmen tahtada bir tablo oluşturarak bir tarafa doğru bilgi-
                               nin mümkün olmadığını savunan sofistleri ve septikleri, diğer tarafa doğru bilginin
                               mümkün olduğunu savunan filozofları yazar.
                               RAFT: Öğretmen öğrencilerin septik ve dogmatik filozofların argümanlarını daha
                               iyi kavramalarını sağlamak için belirli roller alıp, konuya ilişkin argümanları savun-
                               maları için bu tekniği kullanır.
                               “Bugün hava soğuk mu, sıcak mı?
                               “Bugün hava kaç derece?”

                               “10 dakika uzun bir süre midir?
                               “Sevdiğiniz biriyle 10 dakika yeterli bir süre midir?
                               “Hava durumu ya da zamana ilişkin bilgiler  kesin doğruluğa sahip olabilir mi?”

                               Etkinliğin birinci bölümünde öğretmen yukarıdaki sorular üzerinden bilginin doğrulu-
                               ğu ve göreliliğine ilişkin bir tartışma ile etkinliğe başlar (SF1). Etkileşimli tahta üzerin-
                               den fiziksel illüzyon örnekleri (göz yanılması vb.) göstererek duyulardan elde ettiğimiz
                               bilgilerin kesin doğruluğuna ilişkin tartışmayı ilerletir (İF1).
         Uygulama Süreci
                               Öğrencilerin bilginin kesinliğine ilişkin şüpheci yaklaşımları yanında kesin doğru bilgi-
                               lerin olabileceğine dair örnekler vermeleri de beklenmektedir. Öğrencilerin beklenen
                               sonuçlara ulaşmasında öğretmen yönlendirici olmalıdır (SF2).
                               Etkinliğin ikinci aşamasında doğaya, nesnelere ilişkin kesin ve doğru bilgilere ulaşıla-
                               mayacağını ileri süren “septik” filozoflardan Gorgias’ın: “Hiçbir şey var değildir, olsay-
                               dı da bilemezdik, bilseydik de başkasına aktaramazdık.” argümanı ile kesin ve doğru
                               bilgilere ulaşılabileceğine ilişkin “dogmatik” filozoflardan G.E.Moore’un: “Doğanın ve
                               nesnelerin kesin bilgilerine sağduyu ve bilim ile ulaşmak mümkündür.” argümanı tah-
                               taya yazılır. Daha sonrasında doğru bilginin mümkün olduğunu savunan filozofların
                               görüşlerinden bahsedilir. Öğretmen tahtada bir tablo oluşturarak bir tarafa doğru
                               bilginin mümkün olmadığını savunan sofistleri ve septikleri, diğer tarafa doğru bilgi-

    50
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55