Page 53 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 53
Felsefe
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 9
TEMA: BİLGİ FELSEFESİ
Etkinliğe FEL.10.4.1. Bilgi felsefesinin konusunu, kavramlarını ve problemlerini muhakeme
Dönüştürülecek edebilme
Öğrenme Çıktıları
Basamaklandırılmış c) Bilgi felsefesinin temel problemlerine yönelik düşünce ve argümanları değerlen-
Bilgi Birimleri dirir.
Ön Koşul Beceriler/ Öğrencilerin bilginin önemini, genel olarak bilginin ne olduğunu ve bilgiye nasıl
Temel Kabuller ulaşıldığını bildikleri kabul edilmektedir.
Öğretim süreci okuduğunu anlama ve kendini ifade etmekte zorlanan öğrencileri
Tema Bazlı Öğrenci zorlayabilir.
İhtiyaçları Hazırlanan metinler ve materyaller öğrencilerin seviyelerine uygun ve ilgi çekici ol-
mazsa derse katılımda zorluk yaşayabilirler.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Yansıtılacak görsellerin görmekte güçlük çeken öğrenciler için; görsellerin
renklerinin canlılığına, yansıtıldığı ekranın parlaklığına, ortam ışıklandırmasına ve
boyutunun ayarlanabilir olmasına dikkat edilebilir.
İF2: Öğretmen tahtada yer alan bilgilerin tamamının ya da bir kısmının yer aldığı
not kağıtlarını ihtiyaç duyan öğrencilere verir.
İF3: Öğretmen tahtaya bilginin kaynağına yönelik bilgileri, öğrencilerin cevaplarını
İçerik ve argümanları yazarken görmekte güçlük çeken öğrencileri de düşünerek yazının;
büyüklüğüne, okunaklı olmasına, kalemin rengine ve rengin arka planla kontrast
olmasına dikkat edebilir.
İF4: Tahmin etme sürecinde gönüllü olan öğrenci tüm argümanları sorduktan sonra
eğer seçilen bilgi akımının ne olduğunu tahmin edemezse öğretmen bilgi akımına
yönelik dersin başında doğrudan anlatım kısmında kullandığı içerik görsellerini
ipucu olarak sunabilir.
SF1: Ögretmen bilginin kaynağı problemine yönelik akımları anlatırken
https://ogmmateryal.eba.gov.tr/felsefe-sozlugu linkine bağlanarak Canlı Felsefe
Sözlüğü'nden faydalanabilir.
SF2: Öğretmen öğrencilere bilginin kaynağı problemine yönelik bilgi kavram eşle-
Süreç mesi, doğru-yanlış , boşluk doldurma gibi çalışma kağıtları verebilir.
SF3: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere bilginin kaynağı ile ilgili bir akı-
ma ait 5 adet anahtar kavram ya da temel argümanın yazılı olduğu bilgi kartların-
da da sunabilir.
SF4: Öğretmen, desteğe ihtiyaç duyan öğrenciyi etkinliğin uygulanışını birkaç kez
görmesini sağladıktan sonra inisiyatif kullanarak etkinliğe katılması için seçebilir.
Ürün ÜF1: Öğretmen öğrencilerin mevcut durumlarına ve performanslarına göre şiir, şar-
kı, düzyazı, afiş, kitap alıntısı, film kesiti, animasyon, atasözü, deyim, özdeyiş, fotoğ-
raf, resim gibi çeşitli yazılı/görsel materyal hazırlamalarını isteyebilir.
FÖOD1: Öğretmen seçilecek gönüllü öğrencinin etkinlik esnasında tahtaya yazı-
Fiziksel Öğrenme lanları görmemesi ve konuşulanları duymaması için sınıfı düzenleyebilir. (Örn; pa-
Ortamı Düzenlemeleri
ravan getirmek vb.)
53