Page 53 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 53

Felsefe

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 9

        TEMA: BİLGİ FELSEFESİ
         Etkinliğe             FEL.10.4.1. Bilgi felsefesinin konusunu, kavramlarını ve problemlerini muhakeme
         Dönüştürülecek        edebilme
         Öğrenme Çıktıları

         Basamaklandırılmış    c) Bilgi felsefesinin temel problemlerine yönelik düşünce ve argümanları değerlen-
         Bilgi Birimleri       dirir.
         Ön Koşul Beceriler/   Öğrencilerin  bilginin  önemini,  genel  olarak  bilginin  ne  olduğunu  ve  bilgiye  nasıl
         Temel Kabuller        ulaşıldığını bildikleri kabul edilmektedir.
                               Öğretim süreci okuduğunu anlama ve kendini ifade etmekte zorlanan öğrencileri
         Tema Bazlı Öğrenci    zorlayabilir.
         İhtiyaçları           Hazırlanan metinler ve materyaller öğrencilerin seviyelerine uygun ve ilgi çekici ol-
                               mazsa derse katılımda zorluk yaşayabilirler.
                                              Farklılaştırma Alanları

                               İF1:  Yansıtılacak  görsellerin  görmekte  güçlük  çeken  öğrenciler  için;  görsellerin
                               renklerinin canlılığına, yansıtıldığı ekranın parlaklığına, ortam ışıklandırmasına ve
                               boyutunun ayarlanabilir olmasına dikkat edilebilir.
                               İF2: Öğretmen tahtada yer alan bilgilerin tamamının ya da bir kısmının yer aldığı
                               not kağıtlarını ihtiyaç duyan öğrencilere verir.
                               İF3: Öğretmen tahtaya bilginin kaynağına yönelik bilgileri, öğrencilerin cevaplarını
         İçerik                ve argümanları yazarken görmekte güçlük çeken öğrencileri de düşünerek yazının;
                               büyüklüğüne, okunaklı olmasına, kalemin rengine ve rengin arka planla kontrast
                               olmasına dikkat edebilir.
                               İF4: Tahmin etme sürecinde gönüllü olan öğrenci tüm argümanları sorduktan sonra
                               eğer seçilen bilgi akımının ne olduğunu tahmin edemezse öğretmen bilgi akımına
                               yönelik  dersin  başında  doğrudan  anlatım  kısmında  kullandığı  içerik  görsellerini
                               ipucu olarak sunabilir.
                               SF1:  Ögretmen  bilginin  kaynağı  problemine  yönelik  akımları  anlatırken
                               https://ogmmateryal.eba.gov.tr/felsefe-sozlugu linkine bağlanarak Canlı Felsefe
                               Sözlüğü'nden faydalanabilir.
                               SF2: Öğretmen öğrencilere bilginin kaynağı problemine yönelik bilgi kavram eşle-
         Süreç                 mesi, doğru-yanlış , boşluk doldurma gibi çalışma kağıtları verebilir.

                               SF3: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere bilginin kaynağı ile ilgili bir akı-
                               ma ait 5 adet anahtar kavram ya da temel argümanın yazılı olduğu bilgi kartların-
                               da da sunabilir.
                               SF4: Öğretmen, desteğe ihtiyaç duyan öğrenciyi etkinliğin uygulanışını birkaç kez
                               görmesini sağladıktan sonra inisiyatif kullanarak etkinliğe katılması için seçebilir.
         Ürün                  ÜF1: Öğretmen öğrencilerin mevcut durumlarına ve performanslarına göre şiir, şar-
                               kı, düzyazı, afiş, kitap alıntısı, film kesiti, animasyon, atasözü, deyim, özdeyiş, fotoğ-
                               raf, resim gibi çeşitli yazılı/görsel materyal hazırlamalarını isteyebilir.
                               FÖOD1: Öğretmen seçilecek gönüllü öğrencinin etkinlik esnasında tahtaya yazı-
         Fiziksel Öğrenme      lanları görmemesi ve konuşulanları duymaması için sınıfı düzenleyebilir. (Örn; pa-
         Ortamı Düzenlemeleri
                               ravan getirmek vb.)

                                                                                                         53
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58