Page 57 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 57
Felsefe
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Ortak Değerler
Konu Ahlak Felsefesi
Öğrenme Hedefleri b) Ahlak felsefesinin temel problemlerini açıklar.
• Akıllı tahta ya da diğer dijital platformlar
• Kağıt, kalem
Materyaller • “Evrensel Ahlak İlkelerini Kabul Ediyorum” - “Kararsızım” - “Evrensel Ahlak İlke-
lerini Kabul Etmiyorum” yazılı kağıtlar
• Yapılandırılmış grid kağıdı
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte soru-cevap, grafik düzenleyici, görüş geliştirme, esnek gruplama yön-
tem ve teknikleri kullanılmıştır.
Soru-Cevap: Öğretmen ders süresince öğrencilere sorular sorar ve öğrencilerden
cevaplar alır.
Grafik Düzenleyici: Öğretmen evrensel ahlak ilkelerini kabul eden ve reddeden fi-
lozofları tahtada oluşturduğu tabloda gösterir.
Etkinlik Açıklaması Doğrudan Anlatım: Öğretmen özgürlük ve sorumluluk ilişkisine ait görüşleri (de-
terminizm, indeterminizm, otodeterminizm, fatalizm ve liberteryanizm) ve görüşle-
re ait tüm kavramları doğrudan anlatım yöntemiyle açıklar.
Görüş Geliştirme: Öğretmen öğrencilerin evrensel ahlak ilkelerini daha iyi sorgu-
laması ve filozofların görüşlerini kavrayabilmeleri için görüş geliştirme tekniğini
kullanır.
Esnek Gruplama: Öğretmen öğrencilerin evrensel ahlak ilkelerine ait görüşlerini
belirtmeleri için öğrencileri esnek gruplama tekniğiyle gruplara ayırır.
Öğretmen “Evet şimdi özgürlük ve sorumluluk kavramlarına ve bu kavramlar ara-
sındaki ilişkiye bakacağız. Özgürlük konusunda neler düşünüyorsunuz? Özgür
olduğunuzu düşünüyor musunuz?” gibi sorular ile sınıfı yeni kavramlara hazırlar.
Daha sonrasında sorumluluk ile ilgili benzer sorular sorar (İF1). Öğrencilerin gö-
rüşlerini aldıktan sonra özgürlük ve sorumluluk ilişkisinde beş ayrı görüş olduğun-
dan söz eder. Bunların da determinizm, indeterminizm, otodeterminizm, fatalizm
ve liberteryanizm olduğunu söyler ve teker teker tüm kavramları doğrudan anlatım
yöntemiyle açıklar (SF1). Aşağıdaki linkleri kullanarak kelime tahmin ve sınıflandır-
Uygulama Süreci ma oyunlarını akıllı tahta aracılığıyla öğrenciler ile beraber yapar.
http://meb.ai/UGy4UKR
http://meb.ai/6drdQT
Öğretmen bir önceki dersin sonunda öğrencilerden farklı kültürlerde ahlaki ola-
rak kabul edilen davranışları araştırmalarını istemiştir. Öğretmen, öğrencilerden
bu araştırmayı isterken evrensel ahlak ilkelerinin var olup olmadığı konusunu ”Tüm
toplumlar ve insanlar için geçerli bir iyiden ve kötüden bahsedebilir miyiz?” sorusu
ile daha iyi sorgulamalarını amaçlamıştır.
57