Page 57 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 57

Felsefe

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Ortak Değerler
         Konu                  Ahlak Felsefesi
         Öğrenme Hedefleri     b) Ahlak felsefesinin temel problemlerini açıklar.
                                 •  Akıllı tahta ya da diğer dijital platformlar

                                 •  Kağıt, kalem
         Materyaller             •  “Evrensel Ahlak İlkelerini Kabul Ediyorum” - “Kararsızım” - “Evrensel Ahlak İlke-
                                   lerini Kabul Etmiyorum” yazılı kağıtlar
                                 •  Yapılandırılmış grid kağıdı
         Süre                  2 ders saati

                               Bu etkinlikte soru-cevap, grafik düzenleyici, görüş geliştirme, esnek gruplama yön-
                               tem ve teknikleri kullanılmıştır.

                               Soru-Cevap: Öğretmen ders süresince öğrencilere sorular sorar ve öğrencilerden
                               cevaplar alır.

                               Grafik Düzenleyici: Öğretmen evrensel ahlak ilkelerini kabul eden  ve reddeden fi-
                               lozofları tahtada oluşturduğu tabloda gösterir.

         Etkinlik Açıklaması   Doğrudan Anlatım: Öğretmen özgürlük ve sorumluluk ilişkisine ait görüşleri (de-
                               terminizm, indeterminizm, otodeterminizm, fatalizm ve liberteryanizm) ve görüşle-
                               re ait tüm kavramları doğrudan anlatım yöntemiyle açıklar.
                               Görüş Geliştirme: Öğretmen öğrencilerin evrensel ahlak ilkelerini daha iyi sorgu-
                               laması  ve  filozofların  görüşlerini  kavrayabilmeleri  için  görüş  geliştirme  tekniğini
                               kullanır.

                               Esnek Gruplama: Öğretmen öğrencilerin evrensel ahlak ilkelerine ait görüşlerini
                               belirtmeleri için öğrencileri esnek gruplama tekniğiyle gruplara ayırır.
                               Öğretmen “Evet şimdi özgürlük ve sorumluluk kavramlarına ve bu kavramlar ara-
                               sındaki  ilişkiye  bakacağız.  Özgürlük  konusunda  neler  düşünüyorsunuz?  Özgür
                               olduğunuzu  düşünüyor  musunuz?”  gibi  sorular  ile  sınıfı  yeni  kavramlara  hazırlar.
                               Daha sonrasında sorumluluk ile ilgili benzer sorular sorar (İF1). Öğrencilerin gö-
                               rüşlerini aldıktan sonra özgürlük ve sorumluluk ilişkisinde beş ayrı görüş olduğun-
                               dan söz eder. Bunların da determinizm, indeterminizm, otodeterminizm, fatalizm
                               ve liberteryanizm olduğunu söyler ve teker teker tüm kavramları doğrudan anlatım
                               yöntemiyle açıklar (SF1). Aşağıdaki linkleri kullanarak kelime tahmin ve sınıflandır-
         Uygulama Süreci       ma oyunlarını akıllı tahta aracılığıyla öğrenciler ile beraber yapar.
                               http://meb.ai/UGy4UKR
                               http://meb.ai/6drdQT
                               Öğretmen bir önceki dersin sonunda öğrencilerden farklı kültürlerde ahlaki ola-
                               rak kabul edilen davranışları araştırmalarını istemiştir. Öğretmen, öğrencilerden
                               bu araştırmayı isterken evrensel ahlak ilkelerinin var olup olmadığı konusunu ”Tüm
                               toplumlar ve insanlar için geçerli bir iyiden ve kötüden bahsedebilir miyiz?” sorusu
                               ile daha iyi sorgulamalarını amaçlamıştır.





                                                                                                         57
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62