Page 60 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 60

Felsefe

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 11

        TEMA: ESTETİK VE SANAT FELSEFESİ
         Etkinliğe             FEL.10.6.1. Estetik ve sanat felsefesinin konusunu, kavramlarını ve problemlerini
         Dönüştürülecek        muhakeme edebilme
         Öğrenme Çıktıları

         Basamaklandırılmış    b) Estetik ve sanat felsefesinin temel problemlerini anlar.
         Bilgi Birimleri
                               Öğrencilerin estetik ve güzellik kavramlarının birbiriyle ilişkili olduğunu, sanatın te-
         Ön Koşul Beceriler/   rim anlamını ve önemini, sanatın farklı alanları olduğunu bildikleri kabul edilmek-
         Temel Kabuller
                               tedir.
                                 •  Öğretim süreci okuduğunu anlama ve kendini ifade etmekte zorlanan öğrenci-
         Tema Bazlı Öğrenci        leri zorlayabilir.
         İhtiyaçları             •  Hazırlanan metinler, materyaller okuma güçlüğü ve akademik zorluk çeken öğ-
                                   renciler için ilgi çekici ve seviyelerine uygun olmalıdır.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Öğretmen konuya ilişkin videolardan, yazılı/görsel/işitsel/ materyallerden ve
                               dijital platformlarda bulunan içeriklerden yararlanabilir.
                               İF2:  Öğretmen  okulun  ve  sınıfın  imkânlarına  göre  öğrencilerin  çizimlerini  dijital
         İçerik                platformlar  kullanarak  yapmalarını  isteyebilir.  Desteğe  ihtiyaç  duyan  öğrenciler
                               için çizilecek objenin aynısını öğrencilere verebilir veya akran desteği sağlayabilir.

                               İF3:  Öğretmen  desteğe  ihtiyaç  duyan  öğrencilere  yönlendirici  sorular  ve  önemli
                               noktalara yönelik görsel/işitsel/yazılı ipuçları verebilir.

                               SF1: Öğretmen inisiyatif kullanarak desteğe ihtiyaç duyan öğrenciyi seçebilir.
                               SF2: Öğrenciler ana fikirleri ve önemli noktaları belirlemek için kavram haritası, zi-
                               hin haritası ve şematik düzenleyici kullanabilir.
         Süreç
                               SF3: Öğretmen tartışma sırasında desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere yazılı, sözlü
                               ya da görsel ipucu ve anahtar kelimeler sunarak tartışmaya etkin katılım göster-
                               melerini sağlayabilir.

                               SF4: Öğretmen dersin özetini kavram haritası, zihin haritası, öğrencilerle soru-ce-
                               vap yaparak, şematik düzenleyici kullanarak yapabilir.
         Ürün                  ÜF1:  Öğretmen  desteğe  ihtiyaç  duyan  öğrencilere  frayer  şablonunu  nasıl
                               dolduracağına yönelik bilgi kartları veya yönerge kartları verebilir.

         Fiziksel Öğrenme      FÖOD1: Öğretmen esnek gruplama için sınıftaki masaları/sıraları grupların rahat
         Ortamı Düzenlemeleri  hareket edebileceği şekilde düzenleyebilir.














    60
   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65