Page 60 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 60
Felsefe
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 11
TEMA: ESTETİK VE SANAT FELSEFESİ
Etkinliğe FEL.10.6.1. Estetik ve sanat felsefesinin konusunu, kavramlarını ve problemlerini
Dönüştürülecek muhakeme edebilme
Öğrenme Çıktıları
Basamaklandırılmış b) Estetik ve sanat felsefesinin temel problemlerini anlar.
Bilgi Birimleri
Öğrencilerin estetik ve güzellik kavramlarının birbiriyle ilişkili olduğunu, sanatın te-
Ön Koşul Beceriler/ rim anlamını ve önemini, sanatın farklı alanları olduğunu bildikleri kabul edilmek-
Temel Kabuller
tedir.
• Öğretim süreci okuduğunu anlama ve kendini ifade etmekte zorlanan öğrenci-
Tema Bazlı Öğrenci leri zorlayabilir.
İhtiyaçları • Hazırlanan metinler, materyaller okuma güçlüğü ve akademik zorluk çeken öğ-
renciler için ilgi çekici ve seviyelerine uygun olmalıdır.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğretmen konuya ilişkin videolardan, yazılı/görsel/işitsel/ materyallerden ve
dijital platformlarda bulunan içeriklerden yararlanabilir.
İF2: Öğretmen okulun ve sınıfın imkânlarına göre öğrencilerin çizimlerini dijital
İçerik platformlar kullanarak yapmalarını isteyebilir. Desteğe ihtiyaç duyan öğrenciler
için çizilecek objenin aynısını öğrencilere verebilir veya akran desteği sağlayabilir.
İF3: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere yönlendirici sorular ve önemli
noktalara yönelik görsel/işitsel/yazılı ipuçları verebilir.
SF1: Öğretmen inisiyatif kullanarak desteğe ihtiyaç duyan öğrenciyi seçebilir.
SF2: Öğrenciler ana fikirleri ve önemli noktaları belirlemek için kavram haritası, zi-
hin haritası ve şematik düzenleyici kullanabilir.
Süreç
SF3: Öğretmen tartışma sırasında desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere yazılı, sözlü
ya da görsel ipucu ve anahtar kelimeler sunarak tartışmaya etkin katılım göster-
melerini sağlayabilir.
SF4: Öğretmen dersin özetini kavram haritası, zihin haritası, öğrencilerle soru-ce-
vap yaparak, şematik düzenleyici kullanarak yapabilir.
Ürün ÜF1: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere frayer şablonunu nasıl
dolduracağına yönelik bilgi kartları veya yönerge kartları verebilir.
Fiziksel Öğrenme FÖOD1: Öğretmen esnek gruplama için sınıftaki masaları/sıraları grupların rahat
Ortamı Düzenlemeleri hareket edebileceği şekilde düzenleyebilir.
60