Page 65 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 65
Felsefe
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
1. Rol (monarşik): Ben çok zengin ve soylu bir aileden geliyorum. Benim ailemde
yönetici olduğu için benim yönetici olmam daha doğru olur. Çünkü bu benim
genlerimde var.
2. Rol (teokratik): Bütün bu olanlar Tanrı’nın planıydı. Bu başımıza gelenler be-
nim yönetici olmam için ilahi bir güç tarafından bize verilen bir işaretti.
3. Rol (doğalcı yaklaşım): Şu an yaşadığımız ortamda bir çok tehlike var. Sizi iç
ve dış tehlikelere karşı en iyi ben korurum. Aynı zamanda erdemli bir topluluk
oluşturmamız lazım. Bunu en iyi ben sağlarım çünkü en bilge olanınız benim.
4. Rol (sözleşmeye dayalı): Ben yönetici olursam bir sözleşme imzalayacağız. Bu
sözleşme sayesinde haklarınızın bir kısmını bana devretmiş olacaksınız ama di-
ğer yandan da sizi diğer kişilerden korumuş olacağım.
Rol İzleyici Format Tema
Monarşik Yönetilen Siyasi Zengin
Halk Hitabet Soylu
Teokratik Yönetilen Siyasi Tanrı/
Halk Hitabet İlahi Güç
Doğalcı Yönetilen Siyasi Koruyucu
Yaklaşım Halk Hitabet Bilge
Sözleşmeye Yönetilen Siyasi Sözleşme
Dayalı Halk Hitabet
Sınıfta bulunan diğer öğrenciler kendi görüşlerine yakın buldukları adayların saf-
larına katılır. Bu şekilde öğrenciler iktidarın kaynağına ve meşruiyetin ölçütüne yö-
nelik dört farklı yönetim biçimini temsil eden gruplar oluşturmuş olurlar. Daha son-
ra grupların diğer grupları kendi ekiplerine katılmalarına ikna etmek için hazırlık
yapmaları, bu süreçte neden kendilerine katılmaları gerektiği hakkında argüman
geliştirmeleri ve diğer grupların yaklaşımlarını eleştirmeleri istenir. Bu bağlamda
grupların savundukları yönetim biçimine uygun olarak 10 maddeden oluşan temel
yasalar oluşturmaları ve yazmaları istenir (İF4). Yazılan yasaları rolü oynayan öğ-
renci sınıfın önünde diğer öğrencilere okur. Bu sürecin sonunda karşıt gruplardan
ikna olanlar grup değiştirebilirler. Neden grup değiştirdiklerini de kısaca açıklama-
ları istenir. Böylece etkinlik sona erer.
Öğretmen öğrencilerden herkesin mutluluk içerisinde yaşadığı bir devlet tasarımı
yazmalarını ister. Bu tasarımı yaparken göz önünde bulundurmaları gereken ölçüt-
ler şunlardır:
1. Devletin ekonomik düzeni nasıldır?
2. Bireylerin yaşadığı evlerin yapısı nedir?
Değerlendirme
3. Devletin eğitim politikası nasıl uygulanmaktadır?
4. Sosyal ve kültürel yaşam nasıl düzenlenmektedir?
5. Hukuk sistemi nasıl uygulanmaktadır, temel alınan ölçüt nedir?
Bu kriterler öğretmen tarafından çoğaltılabilir (ÜF1).
65