Page 65 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 65

Felsefe

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                 1. Rol (monarşik): Ben çok zengin ve soylu bir aileden geliyorum. Benim ailemde
                                   yönetici olduğu için benim yönetici olmam daha doğru olur. Çünkü bu benim
                                   genlerimde var.

                                 2. Rol (teokratik): Bütün bu olanlar Tanrı’nın planıydı. Bu başımıza gelenler be-
                                   nim yönetici olmam için ilahi bir güç tarafından bize verilen bir işaretti.

                                 3. Rol (doğalcı yaklaşım): Şu an yaşadığımız ortamda bir çok tehlike var. Sizi iç
                                   ve dış tehlikelere karşı en iyi ben korurum. Aynı zamanda erdemli bir topluluk
                                   oluşturmamız lazım. Bunu en iyi ben sağlarım çünkü en bilge olanınız benim.
                                 4. Rol (sözleşmeye dayalı): Ben yönetici olursam bir sözleşme imzalayacağız. Bu
                                   sözleşme sayesinde haklarınızın bir kısmını bana devretmiş olacaksınız ama di-
                                   ğer yandan da sizi diğer kişilerden korumuş olacağım.

                                          Rol            İzleyici        Format           Tema
                                       Monarşik         Yönetilen         Siyasi          Zengin
                                                          Halk           Hitabet          Soylu
                                       Teokratik        Yönetilen         Siyasi          Tanrı/
                                                          Halk           Hitabet         İlahi Güç
                                       Doğalcı          Yönetilen         Siyasi         Koruyucu
                                       Yaklaşım           Halk           Hitabet          Bilge
                                      Sözleşmeye        Yönetilen         Siyasi         Sözleşme
                                        Dayalı            Halk           Hitabet
                               Sınıfta bulunan diğer öğrenciler kendi görüşlerine yakın buldukları adayların saf-
                               larına katılır. Bu şekilde  öğrenciler iktidarın kaynağına ve meşruiyetin ölçütüne yö-
                               nelik dört farklı yönetim biçimini temsil eden gruplar oluşturmuş olurlar. Daha son-
                               ra grupların diğer grupları kendi ekiplerine katılmalarına ikna etmek için hazırlık
                               yapmaları, bu süreçte neden kendilerine katılmaları gerektiği hakkında argüman
                               geliştirmeleri ve diğer grupların yaklaşımlarını eleştirmeleri istenir. Bu bağlamda
                               grupların savundukları yönetim biçimine uygun olarak 10 maddeden oluşan temel
                               yasalar oluşturmaları ve yazmaları istenir (İF4). Yazılan yasaları rolü oynayan öğ-
                               renci sınıfın önünde diğer öğrencilere okur. Bu sürecin sonunda karşıt gruplardan
                               ikna olanlar grup değiştirebilirler. Neden grup değiştirdiklerini de kısaca açıklama-
                               ları istenir. Böylece etkinlik sona erer.
                               Öğretmen öğrencilerden herkesin mutluluk içerisinde yaşadığı bir devlet tasarımı
                               yazmalarını ister. Bu tasarımı yaparken göz önünde bulundurmaları gereken ölçüt-
                               ler şunlardır:
                                 1. Devletin ekonomik düzeni nasıldır?

                                 2. Bireylerin yaşadığı evlerin yapısı nedir?
         Değerlendirme
                                 3. Devletin eğitim politikası nasıl uygulanmaktadır?
                                 4. Sosyal ve kültürel yaşam nasıl düzenlenmektedir?

                                 5. Hukuk sistemi nasıl uygulanmaktadır, temel alınan ölçüt nedir?
                               Bu kriterler öğretmen tarafından çoğaltılabilir (ÜF1).







                                                                                                         65
   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70