Page 61 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 61

Felsefe

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Birtakım Estetik Kaygılar
         Konu                  Sanat Felsefesi
         Öğrenme Hedefleri     b) Estetik ve sanat felsefesinin temel problemlerini anlar.
                                 •  Görsel materyaller

                                 •  Bilgi Kağıtları
         Materyaller             •  Tahta kalemi
                                 •  Kâğıt, kalem

                                 •  Frayer Modeli şablonları
         Süre                  2 ders saati
                               Bu etkinlikte esnek gruplama, grafik düzenleyici, soru-cevap, özetleme yöntem ve
                               teknikleri kullanılmıştır.
                               Esnek Gruplama: Öğrencilerin ilgi ve hazır bulunuşluklarına  göre öğretmen hete-
                               rojen şekilde gruplar oluşturur.
                               Grafik  Düzenleyici  (Frayer  Modeli):    Farklı  yaklaşımları  destekleyen  durumları
                               gösteren ifade kartları ve çeşitli sanat teorilerinin özelliklerini yansıtan sanat eser-
         Etkinlik Açıklaması
                               lerinin örnek görsellerine ait bilgileri yazmaları istenir.
                               Soru-Cevap: Öğretmen tartışma boyunca öğrencilerin tartışma süreci ve tartışılan
                               fikirler üzerine duygu ve düşüncelerini soru - cevap tekniği kullanarak sözlü olarak
                               yansıtmalarını ister.
                               Özetleme:  Öğretmen  öğrencilerin  ders  boyunca  öğrendiklerini  kısa  cümlelerle
                               özetlemelerini ister.
                               1.DERS

                               Öğretmen öğrencilere günün konusu olan sanat akımları ve etkinlikler hakkında
                               kısa bir bilgi verir. Sanat teorileri; taklit, yaratma ve oyun olarak sanat hakkında
                               kısa bir özet geçer (İF1). Ardından tahtaya “taklit, yaratma ve oyun” yazarak ders
                               boyunca öğrencilere ipucu sağlar.

                               Öğretmen öğrencilere iki çizim yapmalarını isteyeceğini söyler ve ilk çizim için seç-
                               tiği bir objeyi sınıfın görünür bir noktasına yerleştirir. Öğretmen öğrencilere boş bir
                               kağıt dağıtır ya da öğrencilerden boş bir kağıt çıkarmalarını ister. İlk önce objenin
                               gerçek hâlini çizmelerini ister. İkinci yapacakları çizim için önlerindeki kâğıdın ya-
         Uygulama Süreci
                               rısını kullanmalarını söyler. Daha sonra kâğıdın diğer yarısına aynı objeyi bu kez
                               hayal güçlerini kullanarak farklı bir biçimde çizmelerini ister (İF2).
                               Öğretmen öğrencilere çizimler arasındaki farkları ve hangi teoriyle daha uyumlu ol-
                               duklarını düşündüklerini sorar ve gönüllü öğrencilere söz hakkı verir (SF1).
                               Daha sonra öğretmen öğrencileri esnek gruplara ayırır (FÖOD1). Her gruba farklı
                               bir sanat teorisi ile ilgili açıklayıcı bilgiler içeren not kağıtları, frayer modeli şablonu
                               ve çeşitli sanat teorilerinin özelliklerini yansıtan sanat eserlerinin örnek görsellerini
                               verir.  Öğretmen öğrencilere kendilerine verilmiş olan belgelerden yola çıkarak fra-
                               yer modeli şablonunu nasıl dolduracaklarının bilgisini verir.




                                                                                                         61
   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66