Page 61 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 61
Felsefe
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Birtakım Estetik Kaygılar
Konu Sanat Felsefesi
Öğrenme Hedefleri b) Estetik ve sanat felsefesinin temel problemlerini anlar.
• Görsel materyaller
• Bilgi Kağıtları
Materyaller • Tahta kalemi
• Kâğıt, kalem
• Frayer Modeli şablonları
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte esnek gruplama, grafik düzenleyici, soru-cevap, özetleme yöntem ve
teknikleri kullanılmıştır.
Esnek Gruplama: Öğrencilerin ilgi ve hazır bulunuşluklarına göre öğretmen hete-
rojen şekilde gruplar oluşturur.
Grafik Düzenleyici (Frayer Modeli): Farklı yaklaşımları destekleyen durumları
gösteren ifade kartları ve çeşitli sanat teorilerinin özelliklerini yansıtan sanat eser-
Etkinlik Açıklaması
lerinin örnek görsellerine ait bilgileri yazmaları istenir.
Soru-Cevap: Öğretmen tartışma boyunca öğrencilerin tartışma süreci ve tartışılan
fikirler üzerine duygu ve düşüncelerini soru - cevap tekniği kullanarak sözlü olarak
yansıtmalarını ister.
Özetleme: Öğretmen öğrencilerin ders boyunca öğrendiklerini kısa cümlelerle
özetlemelerini ister.
1.DERS
Öğretmen öğrencilere günün konusu olan sanat akımları ve etkinlikler hakkında
kısa bir bilgi verir. Sanat teorileri; taklit, yaratma ve oyun olarak sanat hakkında
kısa bir özet geçer (İF1). Ardından tahtaya “taklit, yaratma ve oyun” yazarak ders
boyunca öğrencilere ipucu sağlar.
Öğretmen öğrencilere iki çizim yapmalarını isteyeceğini söyler ve ilk çizim için seç-
tiği bir objeyi sınıfın görünür bir noktasına yerleştirir. Öğretmen öğrencilere boş bir
kağıt dağıtır ya da öğrencilerden boş bir kağıt çıkarmalarını ister. İlk önce objenin
gerçek hâlini çizmelerini ister. İkinci yapacakları çizim için önlerindeki kâğıdın ya-
Uygulama Süreci
rısını kullanmalarını söyler. Daha sonra kâğıdın diğer yarısına aynı objeyi bu kez
hayal güçlerini kullanarak farklı bir biçimde çizmelerini ister (İF2).
Öğretmen öğrencilere çizimler arasındaki farkları ve hangi teoriyle daha uyumlu ol-
duklarını düşündüklerini sorar ve gönüllü öğrencilere söz hakkı verir (SF1).
Daha sonra öğretmen öğrencileri esnek gruplara ayırır (FÖOD1). Her gruba farklı
bir sanat teorisi ile ilgili açıklayıcı bilgiler içeren not kağıtları, frayer modeli şablonu
ve çeşitli sanat teorilerinin özelliklerini yansıtan sanat eserlerinin örnek görsellerini
verir. Öğretmen öğrencilere kendilerine verilmiş olan belgelerden yola çıkarak fra-
yer modeli şablonunu nasıl dolduracaklarının bilgisini verir.
61