Page 62 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 62
Felsefe
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
2.DERS
Gruplar not kağıtlarını okuyup ana fikirleri ve önemli noktaları belirler (SF2). Her
grup kendi teorileri için kendilerine verilmiş frayer modeli şablonunu doldurur
(ÜF1). Frayer modeli şablonunda “tanım, özellikler, örnekler, olumsuz durumlar
(örnek olmayanlar)” kategorileri yer almaktadır. Bu etkinlik sırasında öğrenciler
okudukları teoriyi daha iyi analiz eder ve kavramsal anlamalarını artırırlar.
Öğrenciler gruplar hâlinde frayer modelindeki bulgularını tamamladıktan sonra
sınıfla paylaşır. Öğretmen gönüllü öğrencilerden birinci derste çizdikleri resimleri
sınıfa sunmalarını ister (SF1). Her grup diğer grupların analizleri ve öğrencilerin
kendi çizimleri hakkında sorular sorar ve tartışmaya katılır (SF3). Öğretmen tartış-
manın yönünü belirlemek için araya girer, sorular sorar ve önemli noktaları vurgular
(İF3).
Öğretmen grupların paylaştığı bulguların ve seçtikleri örneklerin teorilerin orijinal
görüşlerine ne kadar sadık kaldığını değerlendirir.
Değerlendirme Öğrenciler ders boyunca öğrendiklerini kısaca özetlerler (SF4).
Öğretmen dersin sonunda öğrencilerden alınan geri bildirimlerle değerlendirme
yapar.
• Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlama.
• İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma.
• Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma.
• Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
nekleri sunma.
Kullanılan Evrensel
Tasarım Ögeleri • Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (Uzatılmış zaman, alternatif
ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.).
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (Sözlü, yazılı,
görsel vb.).
• Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma.
• Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (Dijital kopyalar, interaktif
uygulamalar vb.).
62