Page 62 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 62

Felsefe

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               2.DERS
                               Gruplar not kağıtlarını okuyup ana fikirleri ve önemli noktaları belirler (SF2). Her
                               grup  kendi  teorileri  için  kendilerine  verilmiş  frayer  modeli  şablonunu  doldurur
                               (ÜF1).  Frayer  modeli  şablonunda  “tanım,  özellikler,  örnekler,  olumsuz  durumlar
                               (örnek  olmayanlar)”  kategorileri  yer  almaktadır.  Bu  etkinlik  sırasında  öğrenciler
                               okudukları teoriyi daha iyi analiz eder ve kavramsal anlamalarını artırırlar.
                               Öğrenciler  gruplar  hâlinde  frayer  modelindeki  bulgularını  tamamladıktan  sonra
                               sınıfla paylaşır. Öğretmen gönüllü öğrencilerden birinci derste çizdikleri resimleri
                               sınıfa sunmalarını ister (SF1). Her grup diğer grupların  analizleri  ve öğrencilerin
                               kendi çizimleri hakkında sorular sorar ve tartışmaya katılır (SF3). Öğretmen tartış-
                               manın yönünü belirlemek için araya girer, sorular sorar ve önemli noktaları vurgular
                               (İF3).

                               Öğretmen grupların paylaştığı bulguların ve seçtikleri örneklerin teorilerin orijinal
                               görüşlerine ne kadar sadık kaldığını değerlendirir.

         Değerlendirme         Öğrenciler ders boyunca öğrendiklerini kısaca özetlerler (SF4).
                               Öğretmen  dersin  sonunda  öğrencilerden  alınan  geri  bildirimlerle  değerlendirme
                               yapar.
                                 •  Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlama.
                                 •  İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma.
                                 •  Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma.

                                 •  Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
                                   nekleri sunma.
         Kullanılan Evrensel
         Tasarım Ögeleri         •  Alternatif  değerlendirme  yöntemleri  kullanma  (Uzatılmış  zaman,  alternatif
                                   ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.).

                                 •  Geri  bildirim  ve  değerlendirmelerde  çoklu  ortamlar  kullanma  (Sözlü,  yazılı,
                                   görsel vb.).

                                 •  Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma.
                                 •  Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (Dijital kopyalar, interaktif
                                   uygulamalar vb.).

























    62
   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67