Page 67 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 67

Felsefe

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 13

        TEMA: SİYASET FELSEFESİ
         Etkinliğe             FEL.10.7.1. Siyaset felsefesinin konusunu, kavramlarını ve problemlerini muhake-
         Dönüştürülecek        me edebilme
         Öğrenme Çıktıları

         Basamaklandırılmış    c) Siyaset felsefesinin temel problemlerine yönelik düşünce ve argümanları değer-
         Bilgi Birimleri       lendirir.
                               Öğrencilerin siyaset kavramına ilişkin fikir sahibi oldukları, birey ve vatandaşlık bi-
         Ön Koşul Beceriler/   lincine sahip oldukları, toplumsal hayata ilişkin temel problemlerin farkında olduk-
         Temel Kabuller
                               ları kabul edilmektedir.
                               Öğrenciler toplumsal dinamikler üzerine eleştirel bir bakış açısına sahip olmaya-
         Tema Bazlı Öğrenci    bilir.
         İhtiyaçları           Öğrenciler farklı toplumsal yapılar olacağının ve bu yapılar değiştiğinde de toplu-
                               mun kendisinin değiştiğini fark etmekte zorlanabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Öğretmen örnek olaylara ilişkin hikâye kartları oluşturarak gönüllü öğrencilere
                               kartları verip okumalarını isteyebilir.
         İçerik
                               İF : Öğretmen ideal toplum düzeni  problemiyle ilgili video, animasyon, kitap/ bel-
                               gesel/ film/ makale kesiti sunabilir.
                               SF1: Öğretmen inisiyatif kullanarak desteğe ihtiyaç duyan öğrenciyi seçebilir, öğ-
                               renciye vereceği hikâyeyi sadeleştirebilir, hikâyedeki önemli yerlerin altını çizebilir,
                               kalın/italik/renkli yazabilir.

                               SF2: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere soruları yazılı olarak verebilir,
                               soruları sadeleştirebilir ve soruların sayısını azaltıp çoğaltabilir.

         Süreç                 SF3: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere ideal toplum düzeni  problemiy-
                               le  ilgili  hazırlamış  olduğu  infografiğin  çıktısını  dağıtabilir.  Ayrıca  konuya  yönelik
                               anahtar kavram kartları verebilir.
                               SF4: Öğretmen inisiyatif kullanarak desteğe ihtiyaç duyan öğrenciyi daha rahat
                               anlaşabileceği akranlarının olduğu gruba dahil edebilir.
                               SF5: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrenciye görev/etkinlik yönerge formunun
                               önemli yerlerini kalın/italik/renkli/altı çizili ve anahtar kelimelerin olduğu şekilde
                               hazırlayıp verebilir.

         Ürün                  ÜF1: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere görev form örneklerini nasıl dol-
                               duracaklarına ilişkin yarı doldurulmuş form veya yönerge kartları verebilir.

                               FÖOD1: Öğretmen etkinliği gerçekleştirmek için fiziki erişimde sıkıntı yaşayan öğ-
                               rencilerin rahat hareket edebileceği şekilde sıraları/masaları düzenleyebilir.
         Fiziksel Öğrenme
         Ortamı Düzenlemeleri  FÖOD2: Öğretmen fiziki erişimde sınırlılık yaşayan öğrencilerin hazırladıkları pos-
                               teri asabilmeleri için yardım edebilir veya akran desteği sağlayabilir, asılacak diğer
                               posterleri rahat görebilmeleri için ortam düzenlemesi yapabilir.






                                                                                                         67
   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72