Page 67 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 67
Felsefe
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 13
TEMA: SİYASET FELSEFESİ
Etkinliğe FEL.10.7.1. Siyaset felsefesinin konusunu, kavramlarını ve problemlerini muhake-
Dönüştürülecek me edebilme
Öğrenme Çıktıları
Basamaklandırılmış c) Siyaset felsefesinin temel problemlerine yönelik düşünce ve argümanları değer-
Bilgi Birimleri lendirir.
Öğrencilerin siyaset kavramına ilişkin fikir sahibi oldukları, birey ve vatandaşlık bi-
Ön Koşul Beceriler/ lincine sahip oldukları, toplumsal hayata ilişkin temel problemlerin farkında olduk-
Temel Kabuller
ları kabul edilmektedir.
Öğrenciler toplumsal dinamikler üzerine eleştirel bir bakış açısına sahip olmaya-
Tema Bazlı Öğrenci bilir.
İhtiyaçları Öğrenciler farklı toplumsal yapılar olacağının ve bu yapılar değiştiğinde de toplu-
mun kendisinin değiştiğini fark etmekte zorlanabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğretmen örnek olaylara ilişkin hikâye kartları oluşturarak gönüllü öğrencilere
kartları verip okumalarını isteyebilir.
İçerik
İF : Öğretmen ideal toplum düzeni problemiyle ilgili video, animasyon, kitap/ bel-
gesel/ film/ makale kesiti sunabilir.
SF1: Öğretmen inisiyatif kullanarak desteğe ihtiyaç duyan öğrenciyi seçebilir, öğ-
renciye vereceği hikâyeyi sadeleştirebilir, hikâyedeki önemli yerlerin altını çizebilir,
kalın/italik/renkli yazabilir.
SF2: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere soruları yazılı olarak verebilir,
soruları sadeleştirebilir ve soruların sayısını azaltıp çoğaltabilir.
Süreç SF3: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere ideal toplum düzeni problemiy-
le ilgili hazırlamış olduğu infografiğin çıktısını dağıtabilir. Ayrıca konuya yönelik
anahtar kavram kartları verebilir.
SF4: Öğretmen inisiyatif kullanarak desteğe ihtiyaç duyan öğrenciyi daha rahat
anlaşabileceği akranlarının olduğu gruba dahil edebilir.
SF5: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrenciye görev/etkinlik yönerge formunun
önemli yerlerini kalın/italik/renkli/altı çizili ve anahtar kelimelerin olduğu şekilde
hazırlayıp verebilir.
Ürün ÜF1: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere görev form örneklerini nasıl dol-
duracaklarına ilişkin yarı doldurulmuş form veya yönerge kartları verebilir.
FÖOD1: Öğretmen etkinliği gerçekleştirmek için fiziki erişimde sıkıntı yaşayan öğ-
rencilerin rahat hareket edebileceği şekilde sıraları/masaları düzenleyebilir.
Fiziksel Öğrenme
Ortamı Düzenlemeleri FÖOD2: Öğretmen fiziki erişimde sınırlılık yaşayan öğrencilerin hazırladıkları pos-
teri asabilmeleri için yardım edebilir veya akran desteği sağlayabilir, asılacak diğer
posterleri rahat görebilmeleri için ortam düzenlemesi yapabilir.
67