Page 68 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 68

Felsefe

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Ütopya Festivali
         Konu                  Siyaset Felsefesi
                               c) Siyaset felsefesinin temel problemlerine yönelik düşünce ve argümanları değer-
         Öğrenme Hedefleri
                               lendirir.
                                 •  Örnek olay metinleri
                                 •  Akıllı tahta

         Materyaller             •  İdeal toplum düzeni infografiği
                                 •  Görev form örnekleri
                                 •  Poster oluşturmaları için renkli kağıt, kalem vb. materyaller

         Süre                  2 ders saati
                               Bu etkinlikte ters yüz öğrenme, soru-cevap, beyin fırtınası, doğrudan anlatım ve es-
                               nek gruplama yöntem ve teknikleri kullanılmıştır.
                               Ters Yüz Öğrenme: Öğretmen bir önceki derste herkesin mutluluk içerisinde yaşa-
                               dığı bir toplum tasarımına ilişkin araştırma yapmalarını öğrencilerden ister.
                               Rol Yapma: Öğretmen öğrencilerin “ideal” olanın mümkün olup olmaması üzerine
                               rol yaparak bir tartışma yapmalarını sağlar.

                               Soru  -  Cevap:  Öğretmen  öğrencilerin  kendi  ütopyalarını  oluştururken  ütopyayı
                               oluşturan kriterleri anlayabilmeleri adına kendi yaşadıkları toplumdan yola çıkarak
         Etkinlik Açıklaması
                               problem alanları oluşturabilmeleri için soru - cevap yöntemini kullanır.
                               Beyin Fırtınası: Öğretmen öğrencilerin oluşturulan problem alanlarına yaratıcı çö-
                               zümler bulabilmeleri için beyin fırtınası tekniğini kullanır.
                               Doğrudan Anlatım: Öğretmen ideal düzenin mümkün olup olmadığı tartışmasında
                               kavramları açıklamak için düz anlatım yöntemini kullanır.
                               Esnek  Gruplar:  Öğretmen  öğrencileri  toplumsal  problemlere  ilişkin  slogan  oluş-
                               turma, görsel oluşturma, öykü yazma görevlerini yerine getirmek üzere öğrencileri
                               beşer kişilik heterojen gruplara ayırır.

                               Bir  önceki  derste  öğretmen  öğrencilere  herkesin  mutluluk  içerisinde  yaşadığı  bir
                               toplum tasarımına ilişkin araştırma yapmalarını istemiştir. Bununla ilgili dersin ilk
                               5-10 dakikasında öğrencilerden yaptıkları araştırmaları sınıfla paylaşmaları isteni-
                               lerek etkinlik başlar. Aşağıdaki örnek olay tahtaya yansıtılarak gönüllü beş öğren-
                               ciden diyaloğu rol yapmaları/canlandırmaları istenir (İF1,SF1).

                               “Tamer, Derya, Merve, Ruşen Ali ve Selami …… Lisesinde 10. sınıfa devam eden ve
                               birbirleriyle bazı konularda farklı fikirlere sahip olan yakın bir arkadaş grubudur.
         Uygulama Süreci
                               Felsefe  dersinden  çıktıkları  bir  teneffüste  “ideal”  olanın  mümkün  olup  olmaması
                               üzerine bir tartışma başlatmışlardır.

                               Tamer (Nihilist): “İdeal” demek bütün üstünlükleri kendisinde toplayan demektir.
                               Üstünlük ya da mükemmelliği tek bir bilgide, varlıkta, tek bir sanatsal üründe bul-
                               mamız mümkün değildir. Diğer toplumları düşündüğümüzde bir toplum için ideal
                               olan başka toplum için hiçbir anlam ifade etmeyebilir. Hem bireysel hem toplumsal
                               anlamda “ideal” olamaz.



    68
   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73