Page 68 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 68
Felsefe
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Ütopya Festivali
Konu Siyaset Felsefesi
c) Siyaset felsefesinin temel problemlerine yönelik düşünce ve argümanları değer-
Öğrenme Hedefleri
lendirir.
• Örnek olay metinleri
• Akıllı tahta
Materyaller • İdeal toplum düzeni infografiği
• Görev form örnekleri
• Poster oluşturmaları için renkli kağıt, kalem vb. materyaller
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte ters yüz öğrenme, soru-cevap, beyin fırtınası, doğrudan anlatım ve es-
nek gruplama yöntem ve teknikleri kullanılmıştır.
Ters Yüz Öğrenme: Öğretmen bir önceki derste herkesin mutluluk içerisinde yaşa-
dığı bir toplum tasarımına ilişkin araştırma yapmalarını öğrencilerden ister.
Rol Yapma: Öğretmen öğrencilerin “ideal” olanın mümkün olup olmaması üzerine
rol yaparak bir tartışma yapmalarını sağlar.
Soru - Cevap: Öğretmen öğrencilerin kendi ütopyalarını oluştururken ütopyayı
oluşturan kriterleri anlayabilmeleri adına kendi yaşadıkları toplumdan yola çıkarak
Etkinlik Açıklaması
problem alanları oluşturabilmeleri için soru - cevap yöntemini kullanır.
Beyin Fırtınası: Öğretmen öğrencilerin oluşturulan problem alanlarına yaratıcı çö-
zümler bulabilmeleri için beyin fırtınası tekniğini kullanır.
Doğrudan Anlatım: Öğretmen ideal düzenin mümkün olup olmadığı tartışmasında
kavramları açıklamak için düz anlatım yöntemini kullanır.
Esnek Gruplar: Öğretmen öğrencileri toplumsal problemlere ilişkin slogan oluş-
turma, görsel oluşturma, öykü yazma görevlerini yerine getirmek üzere öğrencileri
beşer kişilik heterojen gruplara ayırır.
Bir önceki derste öğretmen öğrencilere herkesin mutluluk içerisinde yaşadığı bir
toplum tasarımına ilişkin araştırma yapmalarını istemiştir. Bununla ilgili dersin ilk
5-10 dakikasında öğrencilerden yaptıkları araştırmaları sınıfla paylaşmaları isteni-
lerek etkinlik başlar. Aşağıdaki örnek olay tahtaya yansıtılarak gönüllü beş öğren-
ciden diyaloğu rol yapmaları/canlandırmaları istenir (İF1,SF1).
“Tamer, Derya, Merve, Ruşen Ali ve Selami …… Lisesinde 10. sınıfa devam eden ve
birbirleriyle bazı konularda farklı fikirlere sahip olan yakın bir arkadaş grubudur.
Uygulama Süreci
Felsefe dersinden çıktıkları bir teneffüste “ideal” olanın mümkün olup olmaması
üzerine bir tartışma başlatmışlardır.
Tamer (Nihilist): “İdeal” demek bütün üstünlükleri kendisinde toplayan demektir.
Üstünlük ya da mükemmelliği tek bir bilgide, varlıkta, tek bir sanatsal üründe bul-
mamız mümkün değildir. Diğer toplumları düşündüğümüzde bir toplum için ideal
olan başka toplum için hiçbir anlam ifade etmeyebilir. Hem bireysel hem toplumsal
anlamda “ideal” olamaz.
68