Page 64 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 64

Felsefe

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Güç, Otorite, Meşruiyet
         Konu                  Siyaset Felsefesi
         Öğrenme Hedefleri     b) Siyaset felsefesinin temel problemlerini açıklar.
                                 •  Kağıt, kalem

         Materyaller             •  Akıllı tahta
                                 •  Rollere ait açıklamalar
         Süre                  2 ders saati

                               Bu etkinlikte; soru-cevap, RAFT, büyük-küçük grup tartışması yöntem ve teknikleri
                               kullanılmıştır.

                               Soru - Cevap: Öğretmen dersin işleyişinde özellikle öğrencileri yönlendirmek istedi-
                               ği kısımlarda onlara yönlendirici sorular sorar.
         Etkinlik Açıklaması
                               RAFT: Öğretmen öğrencilerin iktidarın kaynağına yönelik görüşlerine yönelik RAFT
                               tekniği kullanarak etkinlik düzenler.

                               Büyük-Küçük Grup Tartışması: Öğretmen dersin bazı kısımlarında sınıfın tamamı-
                               nı katarak bazı kısımlarında da sınıfı gruplara ayırarak tartışma yaptırır.
                               Öğretmen sınıfa girer, selamlaşmadan sonra aşağıda yer alan hikâyeyi anlatarak
                               derse başlar (İF1):
                               “Hep birlikte uzun bir yolculuğa çıkıyoruz. Ancak bu çıktığımız yolculukta bazı ters-
                               likler çıkıyor ve kaza geçiriyoruz. Hiç kimsenin olmadığı bir adaya düşüyoruz. Bu
                               arada da sizden sorumlu olabilecek ve sizi yönlendirebilecek kimse yok. Bir süre
                               sonra da gündelik ihtiyaçların karşılanmasıyla ilgili problemler çıkmaya başlıyor.
                               Herkese belirli bir süre yetecek yiyecek ve su var. Ancak kaynaklar sınırlı miktarda.
                               Bunun yanında dışsal tehlikeler de bulunmakta.” diyerek hikâyeyi bitirir ve aşağıda-
                               ki soruyu sorar (İF2).
                               “Yaşayabileceğiniz sosyal, fiziksel problemler neler olabilir?”

                               Öğrencilerden defterlerine veya boş bir kağıda cevaplarını yazmaları istenir. Son-
                               rasında  gönüllü  öğrencilerden  sözlü  olarak  cevap  alınır  (SF1).  Verilen  cevaplar
         Uygulama Süreci       üzerinden düzenin gerekliliği ya da düzen olmaması durumunda neler olabileceği
                               üzerine bir tartışma başlatılır (SF2). Bütün toplulukların ve insanların bir şekilde bu
                               aşamalardan (düzenin bozulduğu ve/veya olmadığı) geçtiğini ve toplumsal yaşa-
                               mın düzenle mümkün olduğu aktarılır.
                               Öğretmen “Toplumsal düzen olması için ne yapılması gerekir?” diye sorar. Öğren-
                               ciler bu soruya verdikleri cevaplar üzerinden yöneten(iktidar), yönetilen(halk) ayrı-
                               mının gereğini fark ederler.
                               İktidarın  kaynağına  ilişkin  öğretmen  tarafından  önceden  belirlenen  ve  aşağıda
                               verilen  roller  (monarşik,  teokratik,  sözleşmeye  dayalı,  doğalcı  yaklaşım)  kura  ile
                               belirlenen dört öğrenciye dağıtılır (İF3, SF3). Öğrenciler 3-5 dakika rollerine hazır-
                               landıktan sonra canlandırma yaparlar (SF4, FÖOD1). Rolü olan her öğrenci diğer
                               öğrencileri kendi safına katmak için ikna etmeye çalışır. Bunun için rol alan her öğ-
                               renciye 2-3 dakika süre verilir.




    64
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69