Page 59 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 59

Felsefe

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                 •  Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlama.
                                 •  İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma.

                                 •  Erişilebilir teknoloji araçları (ekran okuyucular, özel klavyeler vb.) sağlama.
                                 •  Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma.
                                 •  Sessiz çalışma alanları ve bireysel çalışma seçenekleri sunma.

                                 •  Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
         Kullanılan Evrensel       nekleri sunma.
         Tasarım Ögeleri         •  Alternatif  değerlendirme  yöntemleri  kullanma  (Uzatılmış  zaman,  alternatif
                                   ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.).

                                 •  Geri  bildirim  ve  değerlendirmelerde  çoklu  ortamlar  kullanma  (Sözlü,  yazılı,
                                   görsel vb.).

                                 •  Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma.
                                 •  Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (Dijital kopyalar, interaktif
                                   uygulamalar vb.).
                                 •  Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturun ve her öğrencinin bireysel ihtiyaç-
                                   larına uygun hedefler belirleme.
















































                                                                                                         59
   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64