Page 54 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 54
Felsefe
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Nesi Var?
Konu Bilgi Felsefesi
c) Bilgi felsefesinin temel problemlerine yönelik düşünce ve argümanları değerlen-
Öğrenme Hedefleri
dirir.
• Akıllı tahta, bilgisayar tablet veya projeksiyon
• Dijital görsel materyaller
• Tahta kalemi
Materyaller • Kâğıt, kalem
• Canlı Felsefe Sözlüğü-OGM Materyal
• Göz bandı
• Kulaklık
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte; doğrudan anlatım, sokratik tartışma, not alma, oyunlaştırma yöntem
ve teknikleri kullanılmıştır.
Doğrudan Anlatım: Öğretmen bilginin kaynağı ile ilgili akımları ve argümanları
açıklayarak anlatır, öğrencilere not aldırır.
Sokratik Tartışma: Öğretmen ders girişinde öğrencilere konu ile ilgili sorular so-
Etkinlik Açıklaması rar. Sorduğu sorularla öğrencinin konu hakkındaki var olan bilgilerini ortaya çıkarır,
yanlış bilgilerini fark etmesini ve doğru bilgiye ulaşmasını sağlar.
Not Alma: Öğretmen, öğrencilerden seçtiği bilgi akımına ait argümanları not al-
malarını ister.
Oyunlaştırma: Öğretmen “Nesi Var?” etkinliğiyle öğrencilerin bilginin kaynağı ile
ilgili akımları tahmin ederek bulmalarını amaçlar.
1.DERS
Öğretmen öğrencilere “Bugün öğrendiğiniz bir şeyi düşünün. Bu bilgiyi nereden edindi-
niz ve bu kaynağın güvenilirliği konusunda ne düşünüyorsunuz?”, “Matematiksel bilgile-
rin kaynağı nedir?”, “Duygular öğrenilir mi?”, “Korku ve sevgi gibi duygulara dair bildikle-
rimizin kaynağı nedir?” gibi sorular sorar. Bu şekilde öğrencilerin bildiklerinin kaynağına
yönelik düşünmeye başlamalarını sağlar ve öğrencilere düşünmeleri için birkaç dakika
süre tanır. Sonrasında gönüllü öğrencilerden gelen cevapları tahtaya yazarak herkesin
Uygulama Süreci görmesini sağlar. Öğretmen öğrencilere bilginin kaynağına ilişkin akımlarla (akılcılık,
deneycilik, kritisizm, sezgicilik) ilgili açıklayıcı bilgiler içeren not kağıtları dağıtır ve öğ-
rencilerin okumaları için süre verir. Öğretmen tahtada yazılı olan cevaplar üzerinden
bilgi türleri ve akımları hakkındaki doğru ve yanlış cevapları belirtip gerekiyorsa birbir-
leri ile ilişkili kavramları birleştirir. Ortaya çıkan kavramları bilginin kaynağı (akılcılık,
deneycilik, kritisizm, sezgicilik) problemine yönelik akımlar ile ilişkilendirerek doğrudan
anlatım yöntemi ile açıklar (SF1). Öğretmen anlatımı güçlendirmek için akımla ilgili
görsel malzemeleri akıllı tahtaya yansıtır (İF1). Öğretmen öğrencilere dağıtmış olduğu
not kağıtlarına bilginin kaynağı problemine yönelik kısa notlar aldırır (SF2).
54