Page 54 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 54

Felsefe

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Nesi Var?
         Konu                  Bilgi Felsefesi
                               c) Bilgi felsefesinin temel problemlerine yönelik düşünce ve argümanları değerlen-
         Öğrenme Hedefleri
                               dirir.
                                 •  Akıllı tahta, bilgisayar tablet veya projeksiyon
                                 •  Dijital görsel materyaller

                                 •  Tahta kalemi
         Materyaller             •  Kâğıt, kalem
                                 •  Canlı Felsefe Sözlüğü-OGM Materyal

                                 •  Göz bandı
                                 •  Kulaklık
         Süre                  2 ders saati
                               Bu etkinlikte; doğrudan anlatım, sokratik tartışma, not alma, oyunlaştırma yöntem
                               ve teknikleri kullanılmıştır.
                               Doğrudan  Anlatım:  Öğretmen  bilginin  kaynağı  ile  ilgili  akımları  ve  argümanları
                               açıklayarak anlatır, öğrencilere not aldırır.
                               Sokratik Tartışma: Öğretmen ders girişinde öğrencilere konu ile ilgili sorular so-
         Etkinlik Açıklaması   rar. Sorduğu sorularla öğrencinin konu hakkındaki var olan bilgilerini ortaya çıkarır,
                               yanlış bilgilerini fark etmesini ve doğru bilgiye ulaşmasını sağlar.
                               Not Alma: Öğretmen, öğrencilerden seçtiği bilgi akımına ait argümanları not al-
                               malarını ister.
                               Oyunlaştırma: Öğretmen “Nesi Var?” etkinliğiyle öğrencilerin bilginin kaynağı ile
                               ilgili akımları tahmin ederek bulmalarını amaçlar.
                               1.DERS
                               Öğretmen öğrencilere “Bugün öğrendiğiniz bir şeyi düşünün. Bu bilgiyi nereden edindi-
                               niz ve bu kaynağın güvenilirliği konusunda ne düşünüyorsunuz?”, “Matematiksel bilgile-
                               rin kaynağı nedir?”, “Duygular öğrenilir mi?”, “Korku ve sevgi gibi duygulara dair bildikle-
                               rimizin kaynağı nedir?” gibi sorular sorar. Bu şekilde öğrencilerin bildiklerinin kaynağına
                               yönelik düşünmeye başlamalarını sağlar ve öğrencilere düşünmeleri için birkaç dakika
                               süre tanır. Sonrasında gönüllü öğrencilerden gelen cevapları tahtaya yazarak  herkesin
         Uygulama Süreci       görmesini sağlar. Öğretmen öğrencilere bilginin kaynağına ilişkin akımlarla (akılcılık,
                               deneycilik, kritisizm, sezgicilik) ilgili açıklayıcı bilgiler içeren not kağıtları dağıtır ve öğ-
                               rencilerin okumaları için süre verir. Öğretmen tahtada yazılı olan cevaplar üzerinden
                               bilgi türleri ve akımları hakkındaki doğru ve yanlış cevapları belirtip gerekiyorsa birbir-
                               leri ile ilişkili kavramları birleştirir. Ortaya çıkan kavramları bilginin kaynağı (akılcılık,
                               deneycilik, kritisizm, sezgicilik) problemine yönelik akımlar ile ilişkilendirerek doğrudan
                               anlatım yöntemi ile açıklar (SF1). Öğretmen anlatımı güçlendirmek için akımla ilgili
                               görsel malzemeleri akıllı tahtaya yansıtır (İF1). Öğretmen öğrencilere dağıtmış olduğu
                               not kağıtlarına bilginin kaynağı problemine yönelik kısa notlar aldırır (SF2).





    54
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59