Page 56 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 56

Felsefe

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 10

        TEMA: AHLAK FELSEFESİ
         Etkinliğe             FEL.10.5.1. Ahlak felsefesinin konusunu, kavramlarını ve problemlerini muhakeme
         Dönüştürülecek        edebilme
         Öğrenme Çıktıları

         Basamaklandırılmış    b) Ahlak felsefesinin temel problemlerini açıklar.
         Bilgi Birimleri
         Ön Koşul Beceriler/   Öğrencilerin iyi, kötü, özgürlük ve sorumluluk içeren davranışlara günlük hayattan
         Temel Kabuller        örnekler verebildiği; olgu ve değer yargısı ayrımını yapabildiği kabul edilmektedir.

         Tema Bazlı Öğrenci    Öğrenciler soyut kavramları pratik yaşamla ilişkilendirmekte zorluk yaşayabilir.
         İhtiyaçları           Öğrenciler gerçek dünyadaki etik zorlukları değerlendirmekte zorlanabilir.

                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Öğretmen konuya ilişkin film/kitap kesiti, şarkı, video gibi içerikler sunabilir.

                               İF2: Öğretmen sunulan örneklere yönelik kültürel içeriklerden (video, dergi, belge-
         İçerik
                               sel) faydalanabilir.
                               İF3: Öğretmen filozofların görüşlerinin yer aldığı bilgi kartları dağıtabilir.
                               SF1: Öğretmen özgürlük - sorumluluk kavramlarını ve ilişkilerini anlatmak için kav-
                               ram haritaları, grafik düzenleyiciler, bilgi notları da kullanabilir.
                               SF2: Öğretmen evrensel ahlak ilkelerini kabul eden  ve reddeden filozofları dijital
                               ortamda oluşturduğu grafik düzenleyicilerle de gösterebilir.
         Süreç
                               SF3: Öğretmen evrensel ahlak ilkelerini kabul eden ve etmeyen filozofları sınıflan-
                               dırmak için linkte yer alan etkinliği de kullanabilir.
                               http://meb.ai/U2Hkbi7
                               SF4: Öğretmen öğrencilerin gerekçelerinin yazılı olduğu gerekçe notlarına ilişkin
                               konuşma halkası oluşturmalarını isteyebilir.
                               ÜF1: Öğretmen öğrencilerin argümanlarını gerekçeleriyle ifade edebilmeleri için
                               balık kılçığı tekniğini kullanabilir.
         Ürün
                               ÜF2: Öğretmen bir sonraki ders için performans ödevi olarak  özgürlük - sorumluluk
                               ilişkisi ile ilgili münazara ödevi verir.
                               http://meb.ai/UFgh5MY (Sınıf içi değerlendirme 17. etkinlik/sayfa. 72)
                               FÖOD1: Öğretmen, öğrencilerin daha rahat şekilde tartışma yapabilmeleri ve es-
         Fiziksel Öğrenme      nek gruplama teknikleri için masaları/sıraları düzenleyebilir.
         Ortamı Düzenlemeleri  FÖOD2: Öğretmen bir sonraki etkinlik için sınıftaki masaları/sıraları eski düzenine
                               getirebilir.












    56
   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61