Page 56 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 56
Felsefe
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 10
TEMA: AHLAK FELSEFESİ
Etkinliğe FEL.10.5.1. Ahlak felsefesinin konusunu, kavramlarını ve problemlerini muhakeme
Dönüştürülecek edebilme
Öğrenme Çıktıları
Basamaklandırılmış b) Ahlak felsefesinin temel problemlerini açıklar.
Bilgi Birimleri
Ön Koşul Beceriler/ Öğrencilerin iyi, kötü, özgürlük ve sorumluluk içeren davranışlara günlük hayattan
Temel Kabuller örnekler verebildiği; olgu ve değer yargısı ayrımını yapabildiği kabul edilmektedir.
Tema Bazlı Öğrenci Öğrenciler soyut kavramları pratik yaşamla ilişkilendirmekte zorluk yaşayabilir.
İhtiyaçları Öğrenciler gerçek dünyadaki etik zorlukları değerlendirmekte zorlanabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğretmen konuya ilişkin film/kitap kesiti, şarkı, video gibi içerikler sunabilir.
İF2: Öğretmen sunulan örneklere yönelik kültürel içeriklerden (video, dergi, belge-
İçerik
sel) faydalanabilir.
İF3: Öğretmen filozofların görüşlerinin yer aldığı bilgi kartları dağıtabilir.
SF1: Öğretmen özgürlük - sorumluluk kavramlarını ve ilişkilerini anlatmak için kav-
ram haritaları, grafik düzenleyiciler, bilgi notları da kullanabilir.
SF2: Öğretmen evrensel ahlak ilkelerini kabul eden ve reddeden filozofları dijital
ortamda oluşturduğu grafik düzenleyicilerle de gösterebilir.
Süreç
SF3: Öğretmen evrensel ahlak ilkelerini kabul eden ve etmeyen filozofları sınıflan-
dırmak için linkte yer alan etkinliği de kullanabilir.
http://meb.ai/U2Hkbi7
SF4: Öğretmen öğrencilerin gerekçelerinin yazılı olduğu gerekçe notlarına ilişkin
konuşma halkası oluşturmalarını isteyebilir.
ÜF1: Öğretmen öğrencilerin argümanlarını gerekçeleriyle ifade edebilmeleri için
balık kılçığı tekniğini kullanabilir.
Ürün
ÜF2: Öğretmen bir sonraki ders için performans ödevi olarak özgürlük - sorumluluk
ilişkisi ile ilgili münazara ödevi verir.
http://meb.ai/UFgh5MY (Sınıf içi değerlendirme 17. etkinlik/sayfa. 72)
FÖOD1: Öğretmen, öğrencilerin daha rahat şekilde tartışma yapabilmeleri ve es-
Fiziksel Öğrenme nek gruplama teknikleri için masaları/sıraları düzenleyebilir.
Ortamı Düzenlemeleri FÖOD2: Öğretmen bir sonraki etkinlik için sınıftaki masaları/sıraları eski düzenine
getirebilir.
56