Page 63 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 63
Felsefe
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 12
TEMA: SİYASET FELSEFESİ
Etkinliğe FEL.10.7.1. Siyaset felsefesinin konusunu, kavramlarını ve problemlerini muhake-
Dönüştürülecek me edebilme
Öğrenme Çıktıları
Basamaklandırılmış b) Siyaset felsefesinin temel problemlerini açıklar.
Bilgi Birimleri
Öğrencilerin siyaset kavramına ilişkin fikir sahibi oldukları, birey ve vatandaşlık bi-
Ön Koşul Beceriler/ lincine sahip oldukları, toplumsal hayata ilişkin temel problemlerin farkında olduk-
Temel Kabuller
ları kabul edilmektedir.
Öğrenciler siyaset felsefesinin temel kavramları (devlet, iktidar, egemenlik vb.) ve
Tema Bazlı Öğrenci kavramlara ilişkin yeterli bilgiye sahip olmayabilir.
İhtiyaçları Öğrenciler iktidarın kaynağı ve meşruiyetin ölçütü arasındaki ilişkiyi fark etmekte
zorlanabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğretmen konuya ilişkin görsel, yazılı, işitsel içeriklerden ve dijital platformlar-
da olan kaynaklardan yararlanabilir.
İF2: Öğretmen soruyu herkesin görebileceği şekilde tahtaya yazabilir, dijital plat-
formlar kullanarak yansıtabilir.
İçerik İF3: Öğretmen rollere yönelik kostüm/aksesuarlar getirebilir veya bir önceki ders
öğrencilere rollerle ilgili bilgi verip kostüm/aksesuar getirmelerini isteyebilir.
İF4: Öğretmen oluşan grupların anayasa yazabilmeleri için konuya ilişkin görsel,
yazılı, işitsel ipuçları verebilir. Öğrencilerin anayasayı okulun ve sınıfın imkânlarına
göre dijital platformlarda da hazırlamaları sağlanabilir.
SF1: Öğretmen inisiyatif kullanarak desteğe ihtiyaç duyan öğrenciyi seçerek etkin-
liğe katılmasını ve gerekli durumlarda akran desteği almasını sağlayabilir.
SF2: Öğretmen öğrencilerle düzenin gerekliliği ya da düzen olmaması durumunda
Süreç neler olabileceği üzerine beyin fırtınası yapabilir.
SF3: Öğretmen öğrencileri gönüllülerden seçebilir. Ayrıca inisiyatif kullanarak des-
teğe ihtiyaç duyan öğrenciyi de seçebilir, etkinliğe katılması için teşvik edebilir.
SF4: Öğretmen iktidarın kaynağına ve meşruiyetin ölçütüne yönelik münazara ya-
pabilir.
Ürün ÜF1: Öğretmen öğrencilerin ölçüt sorularından istediğini seçebileceklerini söyleye-
bilir. Ayrıca devlet tasarımını; şarkı, şiir, düz yazı, resim, animasyon, karikatür, afiş,
poster, web2 araçlarıyla hazırlamalarını isteyebilir.
Fiziksel Öğrenme FÖOD1: Öğretmen RAFT etkinliğinde fiziki erişimde sınırlılık yaşayan öğrencilerin
Ortamı Düzenlemeleri rahat hareket edebilmesi için sınıftaki sıraları/masaları düzenleyebilir.
63