Page 45 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 45

Felsefe

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 7

        TEMA: VARLIK FELSEFESİ
         Etkinliğe             FEL.10.3.1. Varlık felsefesinin konusunu, kavramlarını ve problemlerini muhakeme
         Dönüştürülecek        edebilme
         Öğrenme Çıktıları

         Basamaklandırılmış    c) Varlık felsefesinin temel problemlerine yönelik düşünce ve argümanları değer-
         Bilgi Birimleri       lendirir.
         Ön Koşul Beceriler/     •  Öğrencilerin felsefenin anlamını, özelliklerini ve yöneldiği konuları; varlığı hem
         Temel Kabuller            felsefenin hem de bilimin konu edindiğini bildikleri kabul edilmektedir.
                                 •  Öğretim süreci okuduğunu anlama ve kendini ifade etmekte zorlanan öğrenci-
         Tema Bazlı Öğrenci        leri zorlayabilir.
         İhtiyaçları             •  Hazırlanan metinler ve materyaller öğrencilerin seviyelerine uygun ve ilgi çekici
                                   olmazsa derse katılımda zorluk yaşayabilirler.
                                              Farklılaştırma Alanları

                               İF1: Öğretmen konuya ilişkin animasyonlardan, videolardan, konuya ilişkin kitap
                               alıntılarından, film kesitlerinden faydalanabilir veya düşündürücü bir soru sorabilir.
         İçerik                İF2: Öğretmen akımlarla ilgili animasyonlardan, videolardan ve OGM Materyal si-
                               tesinde yer alan Canlı Felsefe Sözlüğü'nden faydalanabilir.
                               https://ogmmateryal.eba.gov.tr/felsefe-sozlugu

                               SF1: Öğretmen inisiyatif kullanarak desteğe ihtiyaç duyan öğrenciyi etkinliğe katıl-
                               ması için seçebilir ve gerekli durumlarda akran desteği almasını sağlayabilir.

         Süreç                 SF2: Desteğe ihtiyaç duyan öğrenciler panoları incelerken, notlar bırakırken, soru-
                               lar sorarken ve yorumlar yaparken akran desteğinden faydalanabilir.

                               SF3: Öğretmen öğrencilerin ana temaları, fikirleri, benzerlikleri ve farklılıkları be-
                               lirlemek için karşılaştırma tablosu, şekil-anlam tablosu, kavram ağı kullanmalarını
                               isteyebilir.
                               ÜF1: Öğretmen öğrencilerin derse ilişkin kazandıkları bilgileri ölçmek için aşağıdaki
                               linkleri  kullanabilir.  Ayrıca  şematik  düzenleyiciler,  kavram  haritası,  zihin  haritası
         Ürün
                               gibi değerlendirme araçlarını kullanmalarını isteyebilir.
                               http://meb.ai/U21ZApw
                               http://meb.ai/UaCr55D

                               FÖOD1: Öğretmen sınıfı öğrenme galerisi tekniğine göre öğrencilerin rahat ha-
                               reket edebileceği bir düzene getirebilir. Desteğe ihtiyaç duyan öğrencilerin galeri
                               içindeki materyallere erişimi için fiziksel ortamı düzenleyebilir.
         Fiziksel Öğrenme
         Ortamı Düzenlemeleri  FÖOD2: Öğretmen fiziki erişimde sıkıntı yaşayan öğrencilerin rahat hareket ede-
                               bilmesi  için  galeriler  arasındaki  mesafeyi  ayarlayabilir.  Fiziki  erişimde  sıkıntı  ya-
                               şayan öğrencilerin yazdıklarını yapıştırmaları için ortam düzenlemesi yapabilir ve
                               akran desteği sağlayabilir.








                                                                                                         45
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50