Page 45 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 45
Felsefe
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 7
TEMA: VARLIK FELSEFESİ
Etkinliğe FEL.10.3.1. Varlık felsefesinin konusunu, kavramlarını ve problemlerini muhakeme
Dönüştürülecek edebilme
Öğrenme Çıktıları
Basamaklandırılmış c) Varlık felsefesinin temel problemlerine yönelik düşünce ve argümanları değer-
Bilgi Birimleri lendirir.
Ön Koşul Beceriler/ • Öğrencilerin felsefenin anlamını, özelliklerini ve yöneldiği konuları; varlığı hem
Temel Kabuller felsefenin hem de bilimin konu edindiğini bildikleri kabul edilmektedir.
• Öğretim süreci okuduğunu anlama ve kendini ifade etmekte zorlanan öğrenci-
Tema Bazlı Öğrenci leri zorlayabilir.
İhtiyaçları • Hazırlanan metinler ve materyaller öğrencilerin seviyelerine uygun ve ilgi çekici
olmazsa derse katılımda zorluk yaşayabilirler.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğretmen konuya ilişkin animasyonlardan, videolardan, konuya ilişkin kitap
alıntılarından, film kesitlerinden faydalanabilir veya düşündürücü bir soru sorabilir.
İçerik İF2: Öğretmen akımlarla ilgili animasyonlardan, videolardan ve OGM Materyal si-
tesinde yer alan Canlı Felsefe Sözlüğü'nden faydalanabilir.
https://ogmmateryal.eba.gov.tr/felsefe-sozlugu
SF1: Öğretmen inisiyatif kullanarak desteğe ihtiyaç duyan öğrenciyi etkinliğe katıl-
ması için seçebilir ve gerekli durumlarda akran desteği almasını sağlayabilir.
Süreç SF2: Desteğe ihtiyaç duyan öğrenciler panoları incelerken, notlar bırakırken, soru-
lar sorarken ve yorumlar yaparken akran desteğinden faydalanabilir.
SF3: Öğretmen öğrencilerin ana temaları, fikirleri, benzerlikleri ve farklılıkları be-
lirlemek için karşılaştırma tablosu, şekil-anlam tablosu, kavram ağı kullanmalarını
isteyebilir.
ÜF1: Öğretmen öğrencilerin derse ilişkin kazandıkları bilgileri ölçmek için aşağıdaki
linkleri kullanabilir. Ayrıca şematik düzenleyiciler, kavram haritası, zihin haritası
Ürün
gibi değerlendirme araçlarını kullanmalarını isteyebilir.
http://meb.ai/U21ZApw
http://meb.ai/UaCr55D
FÖOD1: Öğretmen sınıfı öğrenme galerisi tekniğine göre öğrencilerin rahat ha-
reket edebileceği bir düzene getirebilir. Desteğe ihtiyaç duyan öğrencilerin galeri
içindeki materyallere erişimi için fiziksel ortamı düzenleyebilir.
Fiziksel Öğrenme
Ortamı Düzenlemeleri FÖOD2: Öğretmen fiziki erişimde sıkıntı yaşayan öğrencilerin rahat hareket ede-
bilmesi için galeriler arasındaki mesafeyi ayarlayabilir. Fiziki erişimde sıkıntı ya-
şayan öğrencilerin yazdıklarını yapıştırmaları için ortam düzenlemesi yapabilir ve
akran desteği sağlayabilir.
45