Page 37 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 37

Felsefe

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 5

        TEMA: FELSEFE, MANTIK VE ARGÜMANTASYON
         Etkinliğe             FEL.10.2.1. Mantık ve argümantasyonda kullanılan temel kavramları yorumlaya-
         Dönüştürülecek        bilme
         Öğrenme Çıktıları
         Basamaklandırılmış    b) Mantık ve argümantasyonla ilgili kavramları örneklendirerek inceler.
         Bilgi Birimleri
         Ön Koşul Beceriler/   Öğrencilerin  mantık  hatalarını  fark  edebildikleri,  doğru  düşüncenin  önemi  ve
         Temel Kabuller        gerekliliği hakkında bilgi sahibi oldukları kabul edilmektedir.
                               Dil ve anlama becerilerinin yeterli seviyede olmasından kaynaklı zorluk yaşayabi-
                               lirler.
         Tema Bazlı Öğrenci
         İhtiyaçları           Mantıksal düşünme ve ilişki kurma becerisi açısından zorluk yaşayabilirler.

                               Problem çözme yeteneği geliştirmekte zorluk yaşayabilirler.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Öğretmen örnek yazmakta zorlanan öğrencilere  bilgi notlarını ipucu olarak
         İçerik                kullanabileceklerini söyleyebilir. Öğretmen bu kavramlara yönelik kendi örnek ve-
                               rerek öğrencilere rol model olabilir.

                               SF1:  Öğretmen  tümevarım,  düşünme,  akıl  yürütme,  analoji,  argüman,  önerme,
                               doğruluk-yanlışlık, tümdengelim kavramlarını açıklarken OGM Materyal Canlı Fel-
                               sefe Sözlüğü’nden yararlanabilir.
         Süreç
                               https://ogmmateryal.eba.gov.tr/felsefe-sozlugu
                               SF2: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrenciler için belirlenmesi istenen kavram-
                               ların ve kavrama karşılık gelen cümlelerin yer aldığı yarı doldurulmuş çalışma ka-
                               ğıdı verebilir.

         Ürün                  ÜF1:  Öğretmen  öğrencilerden  mantık  ve  argümantasyona  ilişkin  kavramların
                               olduğu günlük hayattan örnekler vermesini veya bunlara yönelik görsel veya yazılı
                               metaforlar oluşturmalarını isteyebilir.

                               FÖOD1: Öğretmen öğrencileri ikişerli/üçerli gruplara ayırırken sınıfın fiziksel du-
         Fiziksel Öğrenme      rumuna göre ve öğrencilerin daha rahat çalışma yapabilmesi için sıraları/masaları
         Ortamı Düzenlemeleri
                               düzenleyebilir.























                                                                                                         37
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42