Page 37 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 37
Felsefe
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 5
TEMA: FELSEFE, MANTIK VE ARGÜMANTASYON
Etkinliğe FEL.10.2.1. Mantık ve argümantasyonda kullanılan temel kavramları yorumlaya-
Dönüştürülecek bilme
Öğrenme Çıktıları
Basamaklandırılmış b) Mantık ve argümantasyonla ilgili kavramları örneklendirerek inceler.
Bilgi Birimleri
Ön Koşul Beceriler/ Öğrencilerin mantık hatalarını fark edebildikleri, doğru düşüncenin önemi ve
Temel Kabuller gerekliliği hakkında bilgi sahibi oldukları kabul edilmektedir.
Dil ve anlama becerilerinin yeterli seviyede olmasından kaynaklı zorluk yaşayabi-
lirler.
Tema Bazlı Öğrenci
İhtiyaçları Mantıksal düşünme ve ilişki kurma becerisi açısından zorluk yaşayabilirler.
Problem çözme yeteneği geliştirmekte zorluk yaşayabilirler.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğretmen örnek yazmakta zorlanan öğrencilere bilgi notlarını ipucu olarak
İçerik kullanabileceklerini söyleyebilir. Öğretmen bu kavramlara yönelik kendi örnek ve-
rerek öğrencilere rol model olabilir.
SF1: Öğretmen tümevarım, düşünme, akıl yürütme, analoji, argüman, önerme,
doğruluk-yanlışlık, tümdengelim kavramlarını açıklarken OGM Materyal Canlı Fel-
sefe Sözlüğü’nden yararlanabilir.
Süreç
https://ogmmateryal.eba.gov.tr/felsefe-sozlugu
SF2: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrenciler için belirlenmesi istenen kavram-
ların ve kavrama karşılık gelen cümlelerin yer aldığı yarı doldurulmuş çalışma ka-
ğıdı verebilir.
Ürün ÜF1: Öğretmen öğrencilerden mantık ve argümantasyona ilişkin kavramların
olduğu günlük hayattan örnekler vermesini veya bunlara yönelik görsel veya yazılı
metaforlar oluşturmalarını isteyebilir.
FÖOD1: Öğretmen öğrencileri ikişerli/üçerli gruplara ayırırken sınıfın fiziksel du-
Fiziksel Öğrenme rumuna göre ve öğrencilerin daha rahat çalışma yapabilmesi için sıraları/masaları
Ortamı Düzenlemeleri
düzenleyebilir.
37