Page 40 - Sosyal Kabulü ve Olumlu Sınıf İklimimi Sağlama
P. 40

ORTAÖĞRETİM KADEMESİNDE KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI


         KENDİNİ TANIMA VE KABUL ETKİNLİKLERİ


                                                   BİZ KİMİZ?


         Etkinlik Adı

         Biz Kimiz?

         Öğrenme Hedefi


         Kendi değerlerini tanıma ve benlik saygısına sahip olmanın önemini fark eder.

         Bilgilendirme



         Öğretmen, “Şimdi sizinle kendimizi tanıma, kişisel özelliklerimizi fark etme ile ilgili bir etkinlik yapacağız.” der.




         Uygulama / Canlandırma



            •  Öğretmen, ilk olarak öğrencilerden kendilerini tanımlarına yönelik olarak “Ben kimim?” sorusunu
             düşünmelerini ve kendilerini tanımlayan kelimeleri ve kelime öbeklerini yazmalarını ister.

            •  Öğrenciler kelimelerini ve kelime öbeklerini istedikleri gibi süsleyebilirler.
            •  Etkinlik bittiğinde, öğrenciler isterlerse yazdıklarını sınıfın geri kalanıyla paylaşabilirler.
         İkinci aşamada şunlar yapılır:
            •  Öğrenciler iki gruba ayrılır.
            •  Her grup, bir kâğıda grup üyelerinin güçlü ve zayıf yönlerini yazar.

            •  Gruplar, yazdıkları listeleri sınıfın geri kalanıyla paylaşır.



         Tartışma



         •   Kendini tanımlamak nasıl bir deneyimdi?

         •   Kendinle ilgili tanımlayıcı ifadeler yazmak kolay ya da zor muydu? Neden?
         •   Grup çalışmasında, senin güçlü ve zayıf yönlerin ile arkadaşlarının güçlü ve zayıf yönleri arasında
             benzerlikler var mıydı? Varsa bu durumu nasıl değerlendiriyorsun?
         •   Grup çalışmasında, senin güçlü ve zayıf yönlerin ile arkadaşlarının güçlü ve zayıf yönleri arasında
             farklılıklar var mıydı? Varsa bu durumu nasıl değerlendiriyorsun?
         Soruları öğrencilere yöneltilir ve tartışılır.






    40
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45