Page 42 - Sosyal Kabulü ve Olumlu Sınıf İklimimi Sağlama
P. 42
ORTAÖĞRETİM KADEMESİNDE KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI
BEN, BENİ TANIYORUM
Etkinlik Adı
Ben, Beni Tanıyorum
Öğrenme Hedefi
Kendilerini daha iyi tanımanın ve duygularını ifade etmenin önemini fark eder.
Bilgilendirme
Öğretmen: “Şimdi sizinle duyguları tanıma ve ifade etme üzerine bir etkinlik yapacağız.” der.
Uygulama / Canlandırma
1. Giriş: Öğretmen, öğrencilere "Kendinizi ne kadar iyi tanıyorsunuz?" diye sorar. Öğrencilerin cevaplarını
dinler ve onlarla sohbet eder.
2. Beni Tanıyorum Çizimi: Her öğrencinin kendilerini bir kağıda çizmelerini ister. Çizimde kendilerini nasıl
gördükleri, duygularını, düşüncelerini ve hayallerini ifade etmeleri teşvik edilir. İsterse bu görsellere
konuşma balonu, slogan vb. ekleyebileceği söylenir.
3. Güçlü/Zayıf yönlerim: Öğretmen öğrenciyi güçlü yönlerini ifade etmesi için yönlendirir. Güçlü ve zayıf
yönlerini kağıda aktarması (görsel/yazılı) istenir.
4. Sunum: Her öğrenci etkinliğini sınıfa sunar ve çiziminde neleri ifade ettiğini anlatır.
Tartışma
Öğretmen, öğrencilere aşağıdaki soruları sorarak tartışma başlatabilir:
• Kendinizi nasıl tanımlarsınız?
• Güçlü ve zayıf yönleriniz nelerdir?
• En çok nelerden hoşlanırsınız?
• Hayalleriniz nelerdir?
• Kendinizi ifade ederken sizi en çok zorlayan şey nedir?
Desteğe ihtiyacı olan bir öğrenci zayıf yönlerine odaklı olarak katılım gösterdiğinde; öğrencinin güçlü olduğu
yönlere dikkat çekilir. Örneğin; sosyal etkileşim güçlüğü olan bir öğrenci zayıf yönünü ifade ettiyse güçlü özel-
liği (resim yapma vb.) vurgulanır. İşitmede güçlük yaşayan öğrenci zayıf yönünü ifade ettiyse güçlü özelliği
(bedensel aktivitelerdeki başarısı, görsel algısı vb.) vurgulanarak her bireyin zayıf yönlerinin yanı sıra güçlü
yönleri olduğu belirtilir.
42