Page 42 - Sosyal Kabulü ve Olumlu Sınıf İklimimi Sağlama
P. 42

ORTAÖĞRETİM KADEMESİNDE KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI


                                             BEN, BENİ TANIYORUM

         Etkinlik Adı


         Ben, Beni Tanıyorum

         Öğrenme Hedefi



         Kendilerini daha iyi tanımanın  ve duygularını ifade etmenin önemini fark eder.


         Bilgilendirme



         Öğretmen: “Şimdi sizinle duyguları tanıma ve ifade etme üzerine bir etkinlik yapacağız.” der.


         Uygulama / Canlandırma


         1.  Giriş: Öğretmen, öğrencilere "Kendinizi ne kadar iyi tanıyorsunuz?" diye sorar. Öğrencilerin cevaplarını
             dinler ve onlarla sohbet eder.
         2.  Beni Tanıyorum Çizimi: Her öğrencinin kendilerini bir kağıda çizmelerini ister. Çizimde kendilerini nasıl
             gördükleri, duygularını, düşüncelerini ve hayallerini ifade etmeleri teşvik edilir. İsterse bu görsellere
             konuşma balonu, slogan vb. ekleyebileceği söylenir.
         3.  Güçlü/Zayıf yönlerim: Öğretmen öğrenciyi güçlü yönlerini ifade etmesi için yönlendirir. Güçlü ve zayıf
             yönlerini kağıda aktarması (görsel/yazılı) istenir.

         4.  Sunum: Her öğrenci etkinliğini sınıfa sunar ve çiziminde neleri ifade ettiğini anlatır.


         Tartışma



         Öğretmen, öğrencilere aşağıdaki soruları sorarak tartışma başlatabilir:
         •   Kendinizi nasıl tanımlarsınız?
         •   Güçlü ve zayıf yönleriniz nelerdir?

         •   En çok nelerden hoşlanırsınız?
         •   Hayalleriniz nelerdir?
         •   Kendinizi ifade ederken sizi en çok zorlayan şey nedir?

         Desteğe ihtiyacı olan bir öğrenci zayıf yönlerine odaklı olarak katılım gösterdiğinde; öğrencinin güçlü olduğu
         yönlere dikkat çekilir. Örneğin; sosyal etkileşim güçlüğü olan bir öğrenci zayıf yönünü ifade ettiyse güçlü özel-
         liği (resim yapma vb.) vurgulanır. İşitmede güçlük yaşayan öğrenci zayıf yönünü ifade ettiyse güçlü özelliği
         (bedensel aktivitelerdeki başarısı, görsel algısı vb.) vurgulanarak her bireyin zayıf yönlerinin yanı sıra güçlü
         yönleri olduğu belirtilir.





    42
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47