Page 44 - Sosyal Kabulü ve Olumlu Sınıf İklimimi Sağlama
P. 44
ORTAÖĞRETİM KADEMESİNDE KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI
FARKLILIKLARA SAYGI ETKİNLİKLERİ
BENZERLİK VE FARKLILIKLAR
Etkinlik Adı
Benzerlik ve Farklılıklar
Öğrenme Hedefi
Farklılıklara saygı duymanın ve çeşitliliğin önemini fark eder.
Başkalarıyla benzerliklerini ve farklılıklarını keşfeder.
Farklılıklarını kabul eder.
Bilgilendirme
Öğretmen: “Şimdi sizinle bir etkinlik yapacağız. Bu etkinlik sizi diğerlerinden ayıran ve sizin diğerlerine
benzeyen yönlerinizi görmenizi sağlayacak.” diyerek etkinliğe başlar.
Uygulama / Canlandırma
Hazırlık:
Farklı renklerde kâğıtlar ve kalemler hazırlanır.
Sınıf daire şeklinde oturtulur.
Etkinlik:
Her öğrenciye bir kâğıt ve kalem verilir.
Öğrencilerden, kendilerini tarif eden üç kelime yazmaları istenir.
Öğrencilerden, kâğıtlarını dairenin ortasına koymaları istenir.
Bütün öğrenciler tamamladıktan sonra öğretmen tarafından bir kart seçilir.
Öğretmen “Kartları sesli olarak okuyacağım. Eğer sizde de bu özellik olduğunu düşünürseniz alkışlayarak
belirtin.” der.
Öğretmen kartları okur ve benzerlikleri olan öğrenciler alkışlayarak etkinliğe katılım gösterir.
Tartışma
• Benzerlikler ve farklılıklar nelerdir?
• Farklılıklar bize ve çevremize neler kazandırır?
• Farklılıklara saygı duymak neden önemlidir?
• Bu etkinlikten ne öğrendik?
Öğretmen: “Farklılıklara saygı duymak önemlidir. Farklılıklarımız da benzerliklerimiz kadar bizi bir arada
tutar. Benzerlik ve farklılıklara sahip olmak her bireyi özel kılar.” der.
44