Page 48 - Sosyal Kabulü ve Olumlu Sınıf İklimimi Sağlama
P. 48

ORTAÖĞRETİM KADEMESİNDE KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI


                                             BEN FARKLI OLSAYDIM

         Etkinlik Adı


         Ben Farklı Olsaydım

         Öğrenme Hedefi


         Sınıf içindeki farklılıkları kabul eder.
         Kapsayıcı bir sınıf ortamı oluşmasına katkı sağlar.



         Bilgilendirme


         Öğretmen, öğrencilere “Şimdi sizinle farklılıkları değerlendirme ile ilgili bir etkinlik yapacağız. Size farklı
         senaryoların olduğu renkli kâğıtlar vereceğim. Daha sonra bununla ilgili hikâye oluşturacağız.” der.



         Uygulama / Canlandırma



         Materyaller: Renkli kartlar, kısa aktivite önerileri



         İşleniş:
            Farklılıklar Bilgisi: Sınıfta farklılıkların neler olduğu tartışılır. Örnek olarak, fiziksel görünüm, kültür, dil,
            ilgi alanları, yetenekler ve aile yapısındaki gibi farklılıklar üzerinde konuşulabilir.
            Farklılık Kartları: Öğrencilere üzerinde farklılıklar hakkında bilgiler bulunan renkli kartlar dağıtılır.
            (etkinlik grup olarak da yapılabilir)
            Örneğin,
         1.  Sarı kart: Annesi farklı bir ülkeden gelen bir öğrenci
         2.  Kırmızı kart: Sadece Almanca konuşabilen bir öğrenci
         3.  Mavi kart: Konuşurken her konuşmanın kelimesinde iki elini de havada hızlıca sallama davranışı olan bir
             öğrenci
         4.  Yeşil kart: Derse katılmak istemeyen bir öğrenci
         5.  Turuncu kart: Çok acıktığı için derse odaklanamayan bir öğrenci
         6.  Mor kart: Hiçbir sesi duyamayan bir öğrenci vb.



         Hikâye Oluşturma: Öğrencilerden kendilerine gelen karttaki kişinin yaşayabileceği bir durumu
         hikâyeleştirmeleri istenir.








    48
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53