Page 53 - Sosyal Kabulü ve Olumlu Sınıf İklimimi Sağlama
P. 53
SOSYAL KABULÜ VE OLUMLU SINIF İKLİMİNİ SAĞLAMA
Tartışma
Öğretmen sınıfa şu soruları yöneltir:
1. Ritmini bilmediğin bir şarkıyı seslendirmeksana ne hissettirdi?
2. Herkesin farklı ritim seçerek seslendirmesinin sebepleri neler olabilir?
3. Günlük yaşamımızda nelerin ritimlerini duyabiliyoruz? Bu ritimleri duyamasaydık neler olurdu?
Öğretmen, “Herkesin ritim tutması farklı olabilir ve bu farklılık/çeşitlilik önemli bir yere sahip.” der.
Ayrıca çalışmada herkesin farklı seslendirme yapmasına işaret ederek bireysel farklılıklar nedeniyle farklı çık-
tıların olmasının normalliğine dikkat çeker.
Değerlendirme
Öğretmen, “Çevresindeki sesleri duyamamak öğrencilerin yaşamında hangi alanları etkiler? ” der ve tahtaya
şema çizer. Şemadaki alanlara göre öğrencilerin fikirleri değerlendirilir.
Öğretmen, “Bu nedenle, ritim ve ses becerileri kısıtlı olan öğrencilere karşı daha anlayışlı olmalıyız. Onların
yaşadığı zorlukları anlamak ve onlara karşı hoşgörülü olmak toplumsal bir sorumluluktur. Ritim becerileri
yetersiz olan bir bireyin karşılaştığı günlük zorlukları göz önünde bulundurarak onlara karşı empati kurmak
önemlidir.” şeklinde bir konuşma ile farkındalık sağlayabilir.
Uyarlama
Dil ve konuşmada güçlük yaşayan öğrenciler, akranla birlikte şarkı söyleyebilir; masaya vurarak ritim
tutabilir.
Görmede güçlük yaşayan öğrenciler için şarkı sözleri büyük punto ile verilebilir ya da akran sesli okuma
yapabilir.
53