Page 58 - Sosyal Kabulü ve Olumlu Sınıf İklimimi Sağlama
P. 58
ORTAÖĞRETİM KADEMESİNDE KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI
BENLİK SAYGISI ETKİNLİKLERİ
BENDEN BANA SAYGI
Etkinlik Adı
Benden Bana Saygı
Öğrenme Hedefi
Kendi değerlerini tanıma ve benlik saygısına sahip olmanın önemini fark eder.
Bilgilendirme
Öğretmen, “Şimdi sizinle benlik saygısı ile ilgili bir etkinlik yapacağız.” der.
Uygulama / Canlandırma
• Tahtaya veya büyük bir kağıda "Benlik Saygısı Nedir? " başlığı yazılır.
• Öğrencilerden benlik saygısını tanımlamalarını istenir. Farklı fikirlerini paylaşmaları için cesaretlendirilir.
• Tanımlarını yazın ve tartışılarak ortak bir tanım oluşturulmaya çalışılır.
İkinci aşamada öğretmen, öğrencilerden “Değerli Ben Haritası” oluşturmasını ister.
• Öğrencilere bir kâğıt ve renkli kalemler verilir
• "Değerli Ben " başlığı altında, kendilerinde değerli buldukları özellikleri veya yetenekleri yazmalarını
istenir.
• Ardından, bu özelliklerin veya yeteneklerin kendilerini nasıl hissettirdiğini veya nasıl güçlendirdiğini
ifade etmelerini sağlanır.
• Öğrencilere bu haritayı bir süre üzerinde çalışmaları ve haritalarını kişiselleştirmeleri için zaman verilir.
• Her öğrenciden, "Değerli Ben Haritası "ndaki yazdıklarını kısaca diğer öğrencileri paylaşmaları istenir.
Tartışma
• Kendindeki değerli özellikleri ilk defa keşfeden oldu mu? Olduysa neler hissettin?
• Kendinle ilgili çalışma konusunda duygu ve düşüncelerin nelerdir?
• Kendinde değerli olan özelliklerini keşfetmek kolay mıydı, zor muydu?
Soruları öğrencilere yöneltilir ve tartışılır.
58