Page 60 - Sosyal Kabulü ve Olumlu Sınıf İklimimi Sağlama
P. 60
ORTAÖĞRETİM KADEMESİNDE KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI
DEĞERLİ BEN
Etkinlik Adı
Değerli Ben
Öğrenme Hedefi
Benlik saygısını geliştiren ve güçlendiren unsurları fark eder.
Bilgilendirme
Öğretmen, “Şimdi sizinle benlik saygısıyla ilgili grup çalışması yapacağız.” der.
Uygulama / Canlandırma
Öğretmen sınıfla benlik saygısının ne olduğunu ve neden önemli olduğunu tartışır.
Öğrencilerden benlik saygılarıyla ilgili düşüncelerini ve duygularını paylaşmaları istenir.
Her katılımcıya bir kâğıt ve kalem verilir.
Öğrencilerin kendileriyle ilgili 5 olumlu özelliği yazmaları istenir. İsteyenler bu bilgileri grupla paylaşabilir.
Her katılımcıya bir yaprak verilir. Katılımcılardan yapraklara olumlu bir mesaj yazmaları istenir ("Sen
çabalıyorsun! ", "Başarabilirsin! " gibi). Yapraklar sınıf boyunca asılır veya öğrencilerin birbirlerine vermesi
sağlanır.
Daha sonra öğrenciler küçük gruplara ayrılır. Her gruba bir senaryo verilir (zorbalık, akademik başarısızlık,
ailevi sorunlar gibi). Gruplardan senaryodaki kişinin benlik saygısını nasıl geliştirebileceğini tartışmaları
istenir. Her grup çözümlerini sınıfla paylaşır.
Etkinlik özetlenir.
Katılımcılara benlik saygılarını geliştirmeye devam etmeleri için teşvik edici sözler söylenir.
Tartışma
• Benlik saygısı ne demektir?
• Sizce benlik saygısı yüksek insanlar nasıl davranırlar?
• Benlik saygısını artırmak için yapılması gereken şeyler neler olabilir?
Bu etkinlik, öğrencilerin benlik farkındalığı ve benlik saygısı hakkında düşünmelerini sağlar.
60