Page 64 - Sosyal Kabulü ve Olumlu Sınıf İklimimi Sağlama
P. 64
ORTAÖĞRETİM KADEMESİNDE KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI
SORACAKLARIM VAR
Etkinlik Adı
Soracaklarım Var
Öğrenme Hedefi
İletişimi başlatma ve sürdürme becerilerinde soru sormanın önemini ifade eder.
Bilgilendirme
Öğretmen, “Şimdi iletişim ile ilgili bir etkinlik yapacağız.” der ve etkinliğe başlar.
Uygulama / Canlandırma
1. Öğrenciler ikişerli gruplara ayrılır.
2. İlk rol paylaşımı olarak öğretmen, öğrencilere “Yeni tanışan iki kişiyi canlandıracaksınız ve canlandırma
sırasında karşı tarafa onu tanımak için istediğiniz soruyu sorabileceksiniz.” diyerek rol durumunu açıklar.
Öğrencilere çalışmayı tamamlamaları için gerekli zaman tanınır.
3. İkinci aşamada ise “Yeni tanışan iki kişiyi canlandır ancak canlandırma sırasında karşı tarafa soru
sormanız yasak.” diyerek rol durumunu açıklar. Öğrencilere kendi aralarında konuşmaları için gerekli
zamanı tanır.
Tartışma
• Biriyle konuşurken hiç soru soramamak nasıl bir deneyimdi? Neler hissettin?
• Sorular sormadankarşımızdaki kişiyi yeterince tanıyabilmemiz mümkün müdür?
• Canlandırma sırasında sorarak öğrenmek istediğin bir şey oldu mu? Olduysa bu durumla nasıl başa
çıkabildin?
• Sana soru sorulmadığı durumlarda iletişimi sürdürme isteğinde bir değişme oldu mu? soruları
yöneltilerek cevaplar tartışılır.
64