Page 66 - Sosyal Kabulü ve Olumlu Sınıf İklimimi Sağlama
P. 66
ORTAÖĞRETİM KADEMESİNDE KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI
BEN VE DİĞERLERİ
Etkinlik Adı
Ben ve Diğerleri
Öğrenme Hedefi
Kişiler arası ilişkileri geliştiren ve güçlendiren unsurları fark eder.
Bilgilendirme
Öğretmen, “Şimdi sizinle kişiler arası ilişkilerle ilgili grup çalışması yapacağız.” der.
Uygulama / Canlandırma
Kişiler arası ilişkilerin ne olduğunu ve neden önemli olduğunu tartışılır. Öğrencilerden kişiler arası ilişkileriyle
ilgili düşüncelerini ve duygularını paylaşmaları istenir. Öğrenciler dörderli ya da beşerli gruplara ayrılır.
Her gruba bir konu ve konunun kısa açıklamasının olduğu kâğıtlar verilir (aktif dinleme, empati, ben dili
kullanma gibi). Gruplardan konuyu bir dakika boyunca açıklamaları istenir. Öğrenciler açıkladıkları konuyla
ilgili örnekler verebilirler. Diğer gruplar, açıklamayı dinledikten sonra soru sorabilir veya yorum yapabilirler.
Daha sonra öğrenciler tekrar ikişerli gruplara ayrılır. Her gruba bir senaryo konusu verilir (bir anlaşmazlık,
bir övgü, bir özür gibi). Öğrenci çiftlerinden senaryoyu canlandırmaları istenir. Diğer gruplar canlandırmayı
izledikten sonra geri bildirim verebilirler.
İkişerli gruplarda, bir öğrenciden diğerinin duygusunu anlatmasını isteyin. Dinleyen öğrenci, sadece beden
diliyle dinlemeli ve konuşmacıyı kesmemelidir. Konuşma bittikten sonra, dinleyen partnerin duyduklarını
özetlemesi gerekir. Roller değiştirilir ve etkinlik bu şekilde sürdürülür.
Etkinlik özetlenir. Katılımcılara kişiler arası ilişkilerini geliştirmeye devam etmeleri için teşvik edici sözler
söylenir.
Tartışma
• Kişiler arası ilişkileri geliştirmek için neler yapılabilir?
• Karşınızdaki kişi sizi dinlediğinde ya da dinlemediğinde neler hissediyorsunuz?
• Kişiler arası ilişkilerle ilgili hangi kavramları öğrendiniz?
Bu etkinlik, öğrencilerin kişiler arası ilişkiler ve kişiler arası ilişkileri geliştiren faktörler hakkında
düşünmelerini sağlar.
66