Page 70 - Sosyal Kabulü ve Olumlu Sınıf İklimimi Sağlama
P. 70

ORTAÖĞRETİM KADEMESİNDE KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI


                                               KURALLI KURALSIZ


         Etkinlik Adı


         Kurallı Kuralsız

         Öğrenme Hedefi

         Sınıf kurallarının önemini kavrar.

         Bilgilendirme


         Öğretmen: “Şimdi sizinle sınıf kurallarıyla ilgili bir etkinlik yapacağız.” der. Bu etkinliğin amacı, sınıf
         kurallarının öneminin kavranmasıdır.


         Uygulama / Canlandırma


            ·  Etkinliğin amacı, sınıf veya topluluk içindeki belirli kuralları anlamak ve uygulamak olduğu için, ilk adım
             olarak grupça kabul edilebilir ve uygulanabilir kuralları belirleyin. Örneğin konuşurken sıra beklemek,
             birbirine saygı göstermek, yardımlaşmak gibi kurallar belirlenebilir.
            ·  Sınıf iki gruba ayrılır. İlk grupta “kuralları ihlal eden bir kişi” rolü ve “kurallara bilen ve kurallara uyan
             diğer kişiler ” rolleri vardır. İkinci grupta ise “kuralları bilmeyen bir kişi ” rolü ve “kuralları bilen ve
             kurallara uyan diğer kişiler” rolleri vardır.
            ·  Öğrencilerden sınıf ortamında verilen rollere uygun olarak performans sergilemeleri beklenir. Kuralları
             uygulayan kişiler; ihlal eden kişiyi kurallara uymaya, bilmeyen kişiye de öğretmeye çalışır.


         Tartışma

         Kuralları ihlal eden kişiye;
         •   Kuralları ihlal etmek nasıl bir deneyimdi ve kurallara uymaya ikna oldun mu?
         •   Kuralları bilmeyen kişiye;

         •   Kuralları bilmemek nasıl bir deneyimdi ve kuralları öğrenmek ve uygulamak  nasıl bir deneyimdi?
         •   Kuralları bilen ve uygulayan kişilere;
         •   Arkadaşlarınızı kurallara uygun kuralları hakkında nasıl bilgilendirdiniz? Bilgi vermek nasıl bir
             deneyimdi?

         Bütün sınıfa;
         •   Sınıf kuralları önemli midir?
         •   Sınıf kuralları olmadan bir sınıf nasıl olur?
         •   Sınıf kurallarını uygulamak için önerileriniz var mıdır? soruları yöneltilir.
         Öğretmen: “Bu oyun, grup içindeki ilişkileri güçlendirdi, size belirlenen kuralları anlama ve uygulama
         becerileri kazandırdı? ”der






    70
   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75