Page 70 - Sosyal Kabulü ve Olumlu Sınıf İklimimi Sağlama
P. 70
ORTAÖĞRETİM KADEMESİNDE KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI
KURALLI KURALSIZ
Etkinlik Adı
Kurallı Kuralsız
Öğrenme Hedefi
Sınıf kurallarının önemini kavrar.
Bilgilendirme
Öğretmen: “Şimdi sizinle sınıf kurallarıyla ilgili bir etkinlik yapacağız.” der. Bu etkinliğin amacı, sınıf
kurallarının öneminin kavranmasıdır.
Uygulama / Canlandırma
· Etkinliğin amacı, sınıf veya topluluk içindeki belirli kuralları anlamak ve uygulamak olduğu için, ilk adım
olarak grupça kabul edilebilir ve uygulanabilir kuralları belirleyin. Örneğin konuşurken sıra beklemek,
birbirine saygı göstermek, yardımlaşmak gibi kurallar belirlenebilir.
· Sınıf iki gruba ayrılır. İlk grupta “kuralları ihlal eden bir kişi” rolü ve “kurallara bilen ve kurallara uyan
diğer kişiler ” rolleri vardır. İkinci grupta ise “kuralları bilmeyen bir kişi ” rolü ve “kuralları bilen ve
kurallara uyan diğer kişiler” rolleri vardır.
· Öğrencilerden sınıf ortamında verilen rollere uygun olarak performans sergilemeleri beklenir. Kuralları
uygulayan kişiler; ihlal eden kişiyi kurallara uymaya, bilmeyen kişiye de öğretmeye çalışır.
Tartışma
Kuralları ihlal eden kişiye;
• Kuralları ihlal etmek nasıl bir deneyimdi ve kurallara uymaya ikna oldun mu?
• Kuralları bilmeyen kişiye;
• Kuralları bilmemek nasıl bir deneyimdi ve kuralları öğrenmek ve uygulamak nasıl bir deneyimdi?
• Kuralları bilen ve uygulayan kişilere;
• Arkadaşlarınızı kurallara uygun kuralları hakkında nasıl bilgilendirdiniz? Bilgi vermek nasıl bir
deneyimdi?
Bütün sınıfa;
• Sınıf kuralları önemli midir?
• Sınıf kuralları olmadan bir sınıf nasıl olur?
• Sınıf kurallarını uygulamak için önerileriniz var mıdır? soruları yöneltilir.
Öğretmen: “Bu oyun, grup içindeki ilişkileri güçlendirdi, size belirlenen kuralları anlama ve uygulama
becerileri kazandırdı? ”der
70