Page 72 - Sosyal Kabulü ve Olumlu Sınıf İklimimi Sağlama
P. 72

ORTAÖĞRETİM KADEMESİNDE KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI


                                              KAPSAYICI KURALLAR


         Etkinlik Adı


         Kapsayıcı Kurallar

         Öğrenme Hedefi

         Kapsayıcı bir sınıf ortamı oluşturmak için kurallar belirler.

         Bilgilendirme



         Öğretmen: “Şimdi sizinle sınıf ortamımızı iyileştirmek için bir etkinlik yapacağız.” der.


         Uygulama / Canlandırma

         Aşağıdaki senaryo öğretmen tarafından okunur.

           Senaryo
           Ahmet 9. Sınıfta okul değiştirmiştir. Yeni sınıfına ilk geldiği gün, sınıfın kapısında kutulara takılmıştır.
           Arkadaşları Ahmet’i boş olan masaya yönlendirdiklerinde Ahmet, sıraların arasından geçerken oldukça
           zorlanmıştır. Sınıf listesinin ve ders programının yazılı olduğu pano ise Ahmet’in okuyamayacağı kadar
           küçük puntoludur. Ayrıca Ahmet sınıf arkadaşlarının onunla tanışmadan önce kendisi hakkında yaptığı
           konuşmalardan rahatsız olmuş ve üzülmüştür.


         Öğretmen, “Anlatılan olayda Ahmet’in özellikleri hakkında neler söylersiniz? Sizce Ahmet’in sınıfa uyum
         sağlayabilmesi için ilk olarak ne yapılmalıdır? ” diye sorar.

         Öğrencilerin olay hakkında fikirlerini belirtmesi beklenir.
         Ardından sınıfların farklılıklarla bir bütün olduğu, her öğrencinin kendini sınıfa ait hissetmesi için birtakım
         düzenlemeler yapılması gerektiği anlatılır. Bu düzenlemeler sınıfın her üyesinin fikirleri değerlendirilerek
         oluşturulan “kurallar” olacaktır.



         Tartışma




         •   Öğretmen her öğrenciden sınıflarında farklı gelişim gösteren, dolayısıyla farklı öğrenme özelliklerine
             sahip öğrenciler olabileceğini bilmeleri ve bunun üzerine düşünmelerini ister.

         •   Sınıfın tüm öğrencileri kapsayan bir ortam olduğunu düşünerek sınıf kuralları için önerilerini kâğıtlara
             yazmalarını söyler.
         •   Kâğıtlar toplanır ve önerilerin tümü tahtaya yazılır.

         •   Öğretmen ve öğrenciler öneriler üzerinde tartışarak sınıf kurallarını oluşturur.





    72
   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77