Page 76 - Sosyal Kabulü ve Olumlu Sınıf İklimimi Sağlama
P. 76
ORTAÖĞRETİM KADEMESİNDE KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI
GÖSTER ANLAT
Etkinlik Adı
Göster Anlat
Öğrenme Hedefi
Görsel iletişimin gücünü kullanarak hikâye anlatımı becerilerini geliştirir.
Bilgilendirme
Öğretmen: “Şimdi sizinle bir hikâye anlatacağız. Bunun için hikâyeyi sadece görsel etkinliklerle anlatacağımız
bir çalışma yapacağız.” der.
Uygulama / Canlandırma
Öğrenci grupları oluşturma: Sınıf ikiye ayrılır.
1. Hikâye Seçimi: Her gruba, anlatılmak üzere bir hikâye verilir. Hikâye gerçek veya kurgusal olabilir.
2. Görsel Sunum Hazırlığı: Birinci gruba hikâyeyi pandomim ile, ikinci gruba hikâyeyi çizim ile yaparak
anlatacakları bilgisi verilir ve grup olarak hazırlık yapmaları için yeterli süre tanınır.
3. Hikâye Anlatımı: Gruplar sırayla pandomim ve çizim ile hazırladıkları hikâyelerini sınıfa anlatır. Birinci
grup anlatımı tamamladıktan sonra diğer grup hikâyeyi tahmin etmeye çalışır. İkinci grup anlatırken de
birinci grup tahmin eder.
4. Değerlendirme: Hikâyelerin görsel olarak ne kadar etkili olduğu ve ne kadar iyi aktarıldığı
değerlendirilir.
Tartışma
• Görsel iletişim nedir?
• Görsellerin hikâyelerde ne gibi bir rolü vardır?
• Hikâyenizi anlatırken hangi görsel teknikleri kullandınız?
• Görsel kullanımı hikâyenizi nasıl etkiledi?
• Hikâyenizi daha etkili hale getirmek için hangi görselleri ekleyebilirdiniz?
Bu etkinlik ile öğretmen, öğrencilerin görsel iletişimin gücünü ve hikâyelerini görsel olarak nasıl daha
etkili bir şekilde anlatabileceklerini anlamalarına yardımcı olur. Etkinliğin, öğrencilerin hayal güçlerini,
yaratıcılığını ve görsel algılarını geliştirmelerine de katkıda bulunduğunu ifade eder.
76