Page 80 - Sosyal Kabulü ve Olumlu Sınıf İklimimi Sağlama
P. 80
ORTAÖĞRETİM KADEMESİNDE KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI
KONUŞMADAN YAP
Etkinlik Adı
Konuşmadan Yap
Öğrenme Hedefi
Sözsüz iletişimin önemini fark eder.
Bilgilendirme
Öğretmen: “İletişimi yalnızca sözel olarak mı sağlarız?” “Peki konuşmadan iletişim kurmaya çalışırsak nasıl
olur? ” “Şimdi bununla ilgili bir oyun oynayalım.” der.
Uygulama / Canlandırma
· Etkinlik 4 aşamadan oluşmaktadır. her bir aşamada görev tamamlanınca diğer aşamaya geçilir.
· Öğrenciler beşerli gruplara ayrılır. Her gruptan anlatıcı olmak üzere bir lider seçilir. Diğer dört
öğrencinin görevi şekli anlamaya çalışmak ve ortak bir karara varıp şekli çizmektir.
· Öğretmen grup liderlerine diğer üyelerin göremeyeceği şekilde (sınıf dışı olabilir) bir şekil gösterir.
Grup lideri, bu şekli arkadaşlarına konuşmadan anlatmaya çalışır. (Sadece beden hareketlerini
kullanacaktır.)
· Bu aşama tamamlandıktan sonra grup lideri tekrar öğretmenin yanına gider. Diğer basamağı öğrenip
tekrar grubun yanına gelir, anlatmaya devam eder.
· Bu süreç şekil tamamlanana kadar devam eder. Şekli ilk tamamlayan grup oyunu kazanır. Daha sonra
oyun üzerine tartışılır.
1. Aşama 3. Aşama
2. Aşama 4. Aşama
80