Page 80 - Sosyal Kabulü ve Olumlu Sınıf İklimimi Sağlama
P. 80

ORTAÖĞRETİM KADEMESİNDE KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI


                                               KONUŞMADAN YAP


         Etkinlik Adı


         Konuşmadan Yap

         Öğrenme Hedefi

         Sözsüz iletişimin önemini fark eder.


         Bilgilendirme


         Öğretmen: “İletişimi yalnızca sözel olarak mı sağlarız?” “Peki konuşmadan iletişim kurmaya çalışırsak nasıl
         olur? ” “Şimdi bununla ilgili bir oyun oynayalım.” der.


         Uygulama / Canlandırma

            ·  Etkinlik 4 aşamadan oluşmaktadır. her bir aşamada görev tamamlanınca diğer aşamaya geçilir.
            ·  Öğrenciler beşerli gruplara ayrılır. Her gruptan anlatıcı olmak üzere bir lider seçilir. Diğer dört
             öğrencinin görevi şekli anlamaya çalışmak ve ortak bir karara varıp şekli çizmektir.

            ·  Öğretmen grup liderlerine diğer üyelerin göremeyeceği şekilde (sınıf dışı olabilir) bir şekil gösterir.
             Grup lideri,  bu şekli arkadaşlarına konuşmadan anlatmaya çalışır. (Sadece beden hareketlerini
             kullanacaktır.)
            ·  Bu aşama tamamlandıktan sonra grup lideri tekrar öğretmenin yanına gider. Diğer basamağı öğrenip
             tekrar grubun yanına gelir, anlatmaya devam eder.

            ·  Bu süreç şekil tamamlanana kadar devam eder. Şekli ilk tamamlayan grup oyunu kazanır. Daha sonra
             oyun üzerine tartışılır.



         1. Aşama                                                                                                 3. Aşama












         2. Aşama                                                                                                 4. Aşama















    80
   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85