Page 84 - Sosyal Kabulü ve Olumlu Sınıf İklimimi Sağlama
P. 84

ORTAÖĞRETİM KADEMESİNDE KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI


                                         JEST VE MİMİKLER KONUŞSUN


         Etkinlik Adı


         Jest ve Mimikler Konuşsun

         Öğrenme Hedefi

         Jest ve mimiklerin iletişimdeki önemini fark eder.


         Bilgilendirme


         Öğretmen, “Şimdi jest ve mimikler konusunda bir etkinlik yapacağız.” der ve etkinliğe başlar.


         Uygulama / Canlandırma




         1.  Öğrenci grupları: Sınıf 4-5 kişilik gruplara ayrılır.

         2.  Konu seçimi: Her grup, jest ve mimik kullanarak anlatmak istediği bir konu seçer. Konu bir duygu, bir
             nesne, bir olay veya bir hikâye olabilir.
         3.  Sunum: Gruplar, seçtikleri konuyu sadece jest ve mimik kullanarak sınıfa anlatır. Konuşma veya ses
             kullanımı yasaktır.
         4.  Tahmin: Sınıfın diğer öğrencileri, sunulan konuyu tahmin etmeye çalışır.
         5.  Değerlendirme: Sunumlar, jest ve mimiklerin etkili kullanılması ve konunun net bir şekilde aktarılması
             açısından değerlendirilir.





         Tartışma



         Öğrenciler canlandırma ve tahmin etme etkinliğinin ardından aşağıdaki soruları tartışır.
         •   Jest ve mimik nedir?
         •   Jest ve mimiklerin iletişimde ne gibi bir rolü vardır?
         •   Sunumda hangi jest ve mimikleri kullandınız?
         •   Jest ve mimikler, anlatmak istediğiniz konuyu anlatmanızda ne kadar yeterli oldu?
         •   Sunumunuzu daha etkili hale getirmek için hangi jest ve mimikleri ekleyebilirdiniz?












    84
   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89