Page 87 - Sosyal Kabulü ve Olumlu Sınıf İklimimi Sağlama
P. 87
SOSYAL KABULÜ VE OLUMLU SINIF İKLİMİNİ SAĞLAMA
Değerlendirme
“İletişimi başlatırken, sürdürürken ve sonlandırırken hangi davranışlarda bulunuruz? ” diye sorulur ve tahtaya
çizilen şemaya cevaplar yazılır.
İletişim Başlatırken İletişim Sürdürürken İletişim Sonlanırken
Gülümseme Göz teması İyi temenniler
........................................ ....................................... .........................................
........................................ ....................................... .........................................
Öğretmen, “İletişimi başlatmak ve sürdürmek için göz teması ve gülümseme önemli becerilerdir. Bu becerilerin
dahil olduğu bir iletişim karşılıklı olarak güven duygusunu ve iletişimi devam ettirme isteğini arttıracaktır.” şek-
linde konunun önemine vurgu yapabilir.
Uyarlama
Görmede güçlük yaşayan öğrenciler için akran aracılığıyla anlatıcının hareketleri betimlenebilir.
Bilişsel güçlük yaşayan öğrenciler için rol paylaşımı yapılırken anlatıcı rolünde görevlendirme yapılabilir.
(Birinci aşamada göz temasını sürdürürken zorluk yaşıyorsa tercih edilebilir.)
İşitmede güçlük yaşayan öğrenciler için de rol paylaşımı yapılırken anlatıcı rolünde görevlendirme
yapılabilir. (İletişim kurarken dudak okuma, jest ve mimik takibi yapıyorsa eğer tercih edilebilir.)
87