Page 91 - Sosyal Kabulü ve Olumlu Sınıf İklimimi Sağlama
P. 91

SOSYAL KABULÜ VE OLUMLU SINIF İKLİMİNİ SAĞLAMA


                  ve tercihlerine hitap ederek turizmin geniş bir kitleye ulaşmasını sağlar. Turizmin ekonomik
                  etkileri oldukça önemlidir. Birçok ülke için turizm, milli gelirin önemli bir kaynağıdır. Turizm;
                  oteller, restoranlar, ulaşım hizmetleri, tur rehberliği ve diğer turizmle ilgili sektörlerde istihdam
                  yaratır. Ayrıca, turizm destinasyonlarında yapılan harcamalar, yerel ekonomileri canlandırır ve
                  işletmelerin büyümesine katkı sağlar.
                  Öğrenciye metni içinden okuması söylenir. Metni okuduktan sonra öğrenciden konuşmadan
                  ve ses çıkartmadan ellerini, kollarını, yüz ve baş hareketlerini kullanarak okuduğu metni
                  arkadaşlarına anlatması istenir.
                  Daha sonra sınıftaki öğrencilere anlatılan metinden ne anladıkları sorulur?
                  Ardından anlatım yapan öğrenciye ne hissettiği sorulur?

                  Son olarak başka bir gönüllü öğrenciye Ek3 ’te yer alan metin verilir.


         Ek3:     Aile ilişkileri, bir bireyin en temel ve en derin bağlantılarını oluşturduğu alanlardan biridir. Aile,
                  bir kişinin doğduğu, büyüdüğü ve geliştiği ilk yerdir ve genellikle yaşam boyu devam eden bir
                  destek ağı sağlar. Aile ilişkileri, birçok şekilde ifade edilebilir ve çeşitli biçimlerde yaşanabilir,
                  ancak sağlıklı aile ilişkileri genellikle sevgi, saygı, anlayış ve destek üzerine kuruludur.
                  Sağlıklı aile ilişkileri, öğrenciler arasında açık iletişim olmasıyla başlar. Aile üyeleri duygularını
                  rahatça ifade edebilmeli, düşüncelerini paylaşabilmeli ve anlayışla karşılanmalıdır. Aile içindeki
                  iletişim, birçok sorunun çözümünde kilit rol oynar ve aile üyeleri arasındaki bağları güçlendirir.

         Öğrenciye metni içinden okuması söylenir. Metni okuduktan sonra öğrenciden konuşmadan ve ses çıkart-
         madan ellerini, kollarını, yüz ve baş hareketlerini kullanarak okuduğu metni arkadaşlarına anlatması istenir.
         Daha sonra sınıftaki öğrencilere anlatılan metinden ne anladıkları sorulur.
         Ardından anlatım yapan öğrenciye ne hissettiği sorulur.

         Tartışma

         •   Öğrencilerin etkinlik hakkında fikirleri alınır.

         •   Aşamalar arasında ne gibi farklılıklar olduğu sorulur.
         •   En kolay iletişim kurabildikleri aşamanın hangisi olduğu sorulur.
         •   İletişim kurmakta en çok zorlandıkları aşamanın hangisi olduğu sorulur.
         •   ikinci aşama ve üçüncü aşamada yaşanan zorlukların neler olduğu sorulur.
         •   Daha sonra öğretmen sınıfa iletişim kurmakta zorluk yaşayan öğrencilerin yaşadıkları zorlukların neler
             olabileceğini sorulur.

         Değerlendirme


         Öğrencilerin dörtlü gruplara ayrılarak sessiz sinema oyununu oynamaları istenir.  Sessiz sinema oynarken
         sınıfta bu konuda farkındalık yaratılır.


         Uyarlama


         Fiziksel güçlük yaşayan öğrencilerde fiziksel aktivite içeren yönergeler değiştirilebilir.


                                                                                                         91
   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96