Page 92 - Sosyal Kabulü ve Olumlu Sınıf İklimimi Sağlama
P. 92

ORTAÖĞRETİM KADEMESİNDE KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI


                                                ÇİZ ÇİZEBİLİRSEN


         Etkinlik Adı


         Çiz Çizebilirsen

         Öğrenme Hedefi

         İletişim kurmada önemli olan etmenleri fark eder.


         Bilgilendirme

         Öğretmen “Şimdi sizinle bir etkinlik yapacağız. Arkasını dönen arkadaşınıza bir çizim verdim. O size kâğıtta
         neler olduğunu tarif edecek. Siz de onun tarif ettiği şekli önünüzdeki kâğıtlara çizeceksiniz. Ancak uymanız
         gereken kurallar var.” der ve şu kuralları sıralar:
         •   Gönüllü olan arkadaşınızın sırtı size dönük olacak.  El kol hareketi kullanmayacak.

         •   Şekli sabit bir ses tonuyla ses tonunu değiştirmeden ifade edecek.
         •   Şekli tarif ederken kullandığı cümleyi bir kez söyleyebilecek.
         •   Soru soramazsınız. Tekrar etmesini ya da durmasını isteseniz de tekrar etmeyecek ya da durmayacak.
             Tarif etmeye devam edecek.

         Uygulama / Canlandırma
         Gönüllü bir öğrenci seçilerek sınıfın önüne çağrılır. Oturan öğrencilere birer boş A4 kâğıdı ve kalem verilir.
         Gönüllü öğrencinin sınıfa sırtını dönmesi istenir. Ardından gönüllü olan öğrenciye çeşitli şekillerden oluşan
         çizimlerin yer aldığı Ek1 verilir.
         Ek1:


































    92
   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97