Page 93 - Sosyal Kabulü ve Olumlu Sınıf İklimimi Sağlama
P. 93

SOSYAL KABULÜ VE OLUMLU SINIF İKLİMİNİ SAĞLAMA


         Ardından öğretmen gönüllü öğrenciden şekli tarif etmesini ister. Öğrenciler de tarife uygun şekilde çizimler
         yapmaya devam ederler. Öğrencilerin çizimleri bitince tüm öğrencilerden çizim yaptıkları kâğıdı yukarı
         kaldırmaları istenir. Daha sonra gönüllü olan öğrenci arkasını dönerek çizimin yer aldığı kâğıdı sınıfa
         gösterir.



         Ardından öğretmen şekli gösterir ve "Hepinizin çizimleri birbirinden farklı gibi duruyor. Neden böyle oldu
         sizce? ”

         Bunun üzerine öğrenciler çizimlerindeki farklılığı ve bunun nedenlerini paylaşırlar.
         Sonra öğretmen sınıfa aşağıda yer alan açıklamayı yapar.
         Evet söylediğiniz gibi çizimlerinizdeki bu farklılıkların nedenleri şunlardır:
         1.  Yüz yüze iletişim sağlamada ve göz teması kurmakta güçlük yaşamış olabilirsiniz.
         2.  Arkadaşınız jest ve mimik kullanarak size tarif etmekte güçlük yaşamış olabilir.
         3.  Sizin soru sormamanız çizimi zorlaştırmış olabilir.

         4.  Sorduğunuz sorulara veya yorumlarınıza cevap alamamak çiziminizi etkilemiş olabilir.


         Öğretmen, "Aslında kişilerarası iletişim de böyledir. Birbirimizi doğru anlamak için yukarıda belirttiklerimizin
         hepsini zamanında ve doğru bir şekilde kullanmalıyız. Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz? ” der ve devam
         eder.
         “Tarif aynı olmasına rağmen çizimler farklıydı. Çünkü her biriniz aynı şeyi duydunuz ancak duyduklarınızı
         yorumlama biçiminiz her birinizde farklı. Yani kulaklarınızla aldığınız bilgiler beyninizde farklı şekilde işlendi.
         İşte bu da çizimlerinizdeki farklılığı oluşturdu. Peki bu iletişimde neyi gösterir? Bu, karşıdakinin anlatmak
         istediği ile bizim anladığımızın farklı olabileceğini gösterir. Yani aslında “Farklı anladım.” dediğimiz şey Peki
         bunu önlemek için ne yapabiliriz? ” diye sorar ve öğrencilerin yanıtları alınır.


         Tartışma

         •   Bugün burada yaşadığımız gibi günlük hayatta iletişim kuramadığınız veya yanlış bir şekilde
             kurduğunuz oldu mu? Paylaşır mısınız?
         •   Etkili iletişim kurmak için sizce başka nelere dikkat etmeliyiz?
         •   Bu etkinliği yapmak size neler hissettirdi?

         Değerlendirme


         Öğrencilerin sessiz sinema oyunu oynayarak konuşmadan iletişim kurması ve arkadaşlarının ne anlatmak
         istediklerini anlamaları sağlanabilir.


         Uyarlama


         Bilişsel güçlük yaşayan öğrenci için uygulama ve değerlendirme aşamasında küçük grup çalışması tercih
         edilerek akran desteği ile etkinlik tamamlanabilir.







                                                                                                         93
   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98