Page 89 - Sosyal Kabulü ve Olumlu Sınıf İklimimi Sağlama
P. 89
SOSYAL KABULÜ VE OLUMLU SINIF İKLİMİNİ SAĞLAMA
Değerlendirme
Öğrencilerden değerlendirme aşamasında iki farklı bağlamda canlandırma yapmaları istenir.
Birinci grup ortak konu hakkında iletişim sürdüren iki bireyi canlandırırken ikinci grup ortak konuda iletişim
kuramayan iki bireyi canlandırır. Canlandırmalar sonunda bütün öğrenciler durum değerlendirmesi yapar
ve fikirlerini paylaşır.
Öğretmen, “Ortak konu bulmak, etkili iletişim kurmanın temel unsurlarından biridir. İki insan arasında ortak
bir konu olduğunda sohbet daha kolay başlar ve daha uzun süre devam eder. Ortak ilgi alanları, insanların
birbirleriyle bağlantı kurmalarını ve ilişkilerini geliştirmelerini sağlar.” diyerek konunun önemini özetleyebilir.
Uyarlama
Görmede güçlük yaşayan öğrenciler için akran aracılığıyla anlatıcının hareketleri betimlenebilir.
Bilişsel güçlük yaşayan öğrenciler için rol paylaşımı yapılırken ortak konuda iletişimi sürdürmeyen öğrenciler
rolünde görevlendirme yapılabilir. (Ortak konu bulmakta güçlük yaşayacağı düşünülüyorsa...)
İşitmede güçlük yaşayan öğrenciler için de rol paylaşımı yapılırken anlatıcı rolünde görevlendirme
yapılabilir. (İletişim kurarken dudak okuma, jest ve mimik takibi yapıyorsa...)
89