Page 88 - Sosyal Kabulü ve Olumlu Sınıf İklimimi Sağlama
P. 88

ORTAÖĞRETİM KADEMESİNDE KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI


                                                KONUŞ BENİMLE


         Etkinlik Adı


         Konuş Benimle

         Öğrenme Hedefi

         İletişim başlatma ve sürdürme becerilerini geliştirir.


         Bilgilendirme

         Öğretmen, “Şimdi iletişim ile ilgili bir etkinlik yapacağız.” der ve etkinliğe başlar.


         Uygulama / Canlandırma


         1.  Her oyuncu, kâğıda bir kelime veya kelime öbeği yazar. Kâğıtlar toplanır ve karıştırılır.
         2.  İkili gruplar oluşturulur, etkinliği yapacak olan ikili grup diğer arkadaşlarının da görebileceği konumda
             rastgele bir kâğıt seçer.
         3.  Kâğıt seçen öğrenciler, seçtikleri kelime veya kelime öbeği ile grup arkadaşının seçtiği kelime
             veya kelime öbekleri arasında ortak bir konu bulmaya çalışırlar. Bu sırada diğer öğrenciler izleyici
             konumundadır.
         4.  Ortak konu bulan ilk öğrenci bir puan alır. İkili grupların tümü etkinliğe katılım gösterdikten sonra
             etkinlik sona erer.
            Örnek:                                                                   Ortak Konular:
            Öğrenci 1: Futbol                                             Eğlence

            Öğrenci 2: Konser                                           Serbest zaman aktiviteleri
                                                                                         Grup aktiviteleri


         Tartışma



         •   Ortak konu bulmak için nasıl bir strateji kullandın?
         •   Ortak bir konu oluşturamadığınız durumlarda iletişim nasıl devam ederdi?
         •   Günlük yaşamında bu durumu yaşadığın oluyor mu? Oluyorsa nasıl çözümler üreterek bu durumu
             aşıyorsunuz?














    88
   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93