Page 88 - Sosyal Kabulü ve Olumlu Sınıf İklimimi Sağlama
P. 88
ORTAÖĞRETİM KADEMESİNDE KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI
KONUŞ BENİMLE
Etkinlik Adı
Konuş Benimle
Öğrenme Hedefi
İletişim başlatma ve sürdürme becerilerini geliştirir.
Bilgilendirme
Öğretmen, “Şimdi iletişim ile ilgili bir etkinlik yapacağız.” der ve etkinliğe başlar.
Uygulama / Canlandırma
1. Her oyuncu, kâğıda bir kelime veya kelime öbeği yazar. Kâğıtlar toplanır ve karıştırılır.
2. İkili gruplar oluşturulur, etkinliği yapacak olan ikili grup diğer arkadaşlarının da görebileceği konumda
rastgele bir kâğıt seçer.
3. Kâğıt seçen öğrenciler, seçtikleri kelime veya kelime öbeği ile grup arkadaşının seçtiği kelime
veya kelime öbekleri arasında ortak bir konu bulmaya çalışırlar. Bu sırada diğer öğrenciler izleyici
konumundadır.
4. Ortak konu bulan ilk öğrenci bir puan alır. İkili grupların tümü etkinliğe katılım gösterdikten sonra
etkinlik sona erer.
Örnek: Ortak Konular:
Öğrenci 1: Futbol Eğlence
Öğrenci 2: Konser Serbest zaman aktiviteleri
Grup aktiviteleri
Tartışma
• Ortak konu bulmak için nasıl bir strateji kullandın?
• Ortak bir konu oluşturamadığınız durumlarda iletişim nasıl devam ederdi?
• Günlük yaşamında bu durumu yaşadığın oluyor mu? Oluyorsa nasıl çözümler üreterek bu durumu
aşıyorsunuz?
88