Page 86 - Sosyal Kabulü ve Olumlu Sınıf İklimimi Sağlama
P. 86
ORTAÖĞRETİM KADEMESİNDE KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI
GÖR BENİ
Etkinlik Adı
Gör Beni
Öğrenme Hedefi
İletişim başlatma ve sürdürme becerilerine engel olan durumları fark eder.
Bilgilendirme
Öğretmen, “Şimdi iletişim ile ilgili bir etkinlik yapacağız.” der ve etkinliğe başlar.
Uygulama / Canlandırma
1. Grup Oluşturma: Sınıf içerisinde öğretmen, ikili gruplar oluşturur. Grupların kendi içerisinde A ve B
olarak isimlendirilmesini talep eder.
2. Rol Paylaşımı: Öğretmen her iki gruba da farklı görevler verecektir ancak taraflar birbirinin görevinden
haberdar olmamalıdır. A grubuna “Yaşadığı en mutlu anı arkadaşıyla paylaşma” görevi verilir. B
grubuna ise “iletişimi başlatan arkadaşını uygun jest ve mimikler ile dinle” görevi verilir. Tüm grupların
dinleme çalışmasını tamamlaması beklenir.
3. Rol Değiştirme: A grubuna “yaşadığı başka güzel bir anı arkadaşıyla paylaşma ” görevi verilir. B
grubuna ise “arkadaşını dinlerken gülümsememe ve göz teması kurmama” görevi verilir. Öğrencilerin
karşılıklı konumlanarak verilen görevleri yerine getirmeleri beklenir.
Tartışma
• A grubuna “Seninle göz teması kurmayan biriyle konuşmak sana nasıl hissettirdi? ”, “Sana gülümsemeyen
biri ile mutluluğunu paylaşmak nasıl bir deneyimdi? ” diye sorulur.
• B grubuna ise “Karşındaki arkadaşını göz teması kurmadan dinlemek nasıl bir deneyimdi? ”, “Arkadaşına
gülümsememek sana nasıl hissettirdi? ” diye sorulur.
• Tüm öğrencilere “İletişim kurarken göz teması kurmak ve gülümseme önemli midir? Olmadığı durumlarda
neler yaşanmaktadır? Bu çalışmadan sonra sosyal yaşamınızda bir değişiklik olur mu? ” soruları yöneltilir.
86