Page 94 - Sosyal Kabulü ve Olumlu Sınıf İklimimi Sağlama
P. 94
ORTAÖĞRETİM KADEMESİNDE KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI
ANLAT BAKALIM
Etkinlik Adı
Anlat Bakalım
Öğrenme Hedefi
İletişim becerilerinin önemini fark eder.
Bilgilendirme
Öğretmen “Şimdi sizinle iletişim becerileri ile ilgili bir etkinlik yapacağız.” der.
Uygulama / Canlandırma
Öğretmen öğrencilere boş A4 kâğıdı vererek her öğrenciden bir nesne çizmesini ister. Öğrenciler çizim
yaptıkları A4 kâğıtlarını katlarlar. Öğretmen kâğıtları toplar ve bir torbada karıştırır. Her öğrenciden
torbadan bir kâğıt çekmesi istenir. Öğrenciler sırayla çektikleri kâğıtta yer alan nesneleri konuşmadan
hareketlerle ve beden diliyle diğer öğrencilere anlatırlar. Diğer öğrenciler de anlatılan nesnenin ne
olduğunu tahmin etmeye çalışır. Tüm öğrenciler ellerinde bulunan kâğıtlardaki nesneleri anlattıktan sonra
etkinlik sonlandırılır.
Tartışma
• Sözsüz iletişim kurmak size nasıl hissettirdi?
• Sözel olarak tarif edilmeyen nesneleri tahmin etmek zor muydu?
• Peki bu zorluklara karşı, tahmin etmenizi kolaylaştıran etmenler nelerdi?
Değerlendirme
Öğrencilerin sözsüz iletişim kurmada karşı tarafı anlamayı kolaylaştıran etmenlerin neler olduğunu
yazmaları istenir.
Öğrenciler yazdıkları etmenleri sınıfla paylaşırlar.
Öğrencilerde sözsüz iletişimde etkili olan etmenler hakkında farkındalık yaratılır.
Uyarlama
Bilişsel güçlük yaşayan öğrenci için uygulama ve değerlendirme aşamasında küçük grup çalışması tercih
edilerek akran desteği ile etkinlik tamamlanabilir.
94