Page 94 - Sosyal Kabulü ve Olumlu Sınıf İklimimi Sağlama
P. 94

ORTAÖĞRETİM KADEMESİNDE KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI


                                                ANLAT BAKALIM


         Etkinlik Adı


         Anlat Bakalım

         Öğrenme Hedefi

         İletişim becerilerinin önemini fark eder.


         Bilgilendirme


         Öğretmen “Şimdi sizinle iletişim becerileri ile ilgili bir etkinlik yapacağız.” der.

         Uygulama / Canlandırma



         Öğretmen öğrencilere boş A4 kâğıdı vererek her öğrenciden bir nesne çizmesini ister. Öğrenciler çizim
         yaptıkları A4 kâğıtlarını katlarlar. Öğretmen kâğıtları toplar ve bir torbada karıştırır. Her öğrenciden
         torbadan bir kâğıt çekmesi istenir. Öğrenciler sırayla çektikleri kâğıtta yer alan nesneleri konuşmadan
         hareketlerle ve beden diliyle diğer öğrencilere anlatırlar. Diğer öğrenciler de anlatılan nesnenin ne
         olduğunu tahmin etmeye çalışır. Tüm öğrenciler ellerinde bulunan kâğıtlardaki nesneleri anlattıktan sonra
         etkinlik sonlandırılır.




         Tartışma


         •   Sözsüz iletişim kurmak size nasıl hissettirdi?
         •   Sözel olarak tarif edilmeyen nesneleri tahmin etmek zor muydu?
         •   Peki bu zorluklara karşı, tahmin etmenizi kolaylaştıran etmenler nelerdi?


         Değerlendirme


         Öğrencilerin sözsüz iletişim kurmada karşı tarafı anlamayı kolaylaştıran etmenlerin neler olduğunu
         yazmaları istenir.
         Öğrenciler yazdıkları etmenleri sınıfla paylaşırlar.
         Öğrencilerde sözsüz iletişimde etkili olan etmenler hakkında farkındalık yaratılır.


         Uyarlama



         Bilişsel güçlük yaşayan öğrenci için uygulama ve değerlendirme aşamasında küçük grup çalışması tercih
         edilerek akran desteği ile etkinlik tamamlanabilir.



    94
   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99