Page 99 - Sosyal Kabulü ve Olumlu Sınıf İklimimi Sağlama
P. 99
SOSYAL KABULÜ VE OLUMLU SINIF İKLİMİNİ SAĞLAMA
Tartışma
• Kendini ifade eden bir maske yapmak nasıldı? Maskeyi yaparken neler hissetin? Maske ile kendini ifade
etmek zor muydu?
• Kendini bir maske ile ifade etmek nasıldı? Maskeyi yaparken seni ifade eden sana özgü hangi özelliklerin-
den yola çıkarak yapmaya karar verdin?
• Maskeleri süslerken seni ifade etmesi için nelere dikkat ettin?
• Kendinizi ifade eden başka nasıl bir maske tasarlayabilirdiniz?
Soruları öğrencilere yöneltilir ve tartışılır.
Değerlendirme
Öğretmen, öğrencilerden etkinlik hakkındaki düşüncelerini ve duygularını yazmalarını isteyebilir. Yazılan bu
notlar hazırladıkları maskelerin kenarına tutturularak panoda sergilenir.
Uyarlama
Görmede güçlük yaşayan öğrenci için ikili gruplar hâlinde akran desteği sağlanarak etkinlik yapılabilir.
Bilişsel güçlük yaşayan öğrenci için hazır şablonlar kullanılabilir.
Bilişsel güçlük yaşayan öğrenciler için sunumunu görsel olarak yapması sağlanabilir.
İşitmede güçlük yaşayan öğrenciler için müziğin ses düzeyi ayarlanabilir. Müziğin başlangıç ve bitişini görsel
uyaranla bildirebilir.
99