Page 102 - Sosyal Kabulü ve Olumlu Sınıf İklimimi Sağlama
P. 102

ORTAÖĞRETİM KADEMESİNDE KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI


         DUYGUSAL FARKINDALIK VE EMPATİ ETKİNLİKLERİ


                                             DUYGULAR ANLATSIN


         Etkinlik Adı

         Duygular Anlatsın

         Öğrenme Hedefi


         Duyguları beden dili ve ses tonu kullanarak ifade eder.

         Bilgilendirme


         Öğretmen: “Şimdi sizinle sözel dil kullanmadan duygularımızı ifade etmeye çalışacağız. Bunun için farklı
         duyguları sadece beden dili ve ses tonuyla anlatacağımız bir etkinlik yapacağız.” der.

         Uygulama / Canlandırma



         1.  Öğrenci Grupları: Sınıf 4 -5 kişilik gruplara ayrılır.
         2.  Duygu Kartları: Her gruba, farklı duyguları gösteren kartlar verilir.
         3.  Duyguyu Gösterme: Gruplar, kartta gösterilen duyguyu sadece beden dili ve ses tonu kullanarak sınıfa
             anlatır. Konuşma veya kelime kullanımı yasaktır.

         4.  Tahmin: Sınıfın diğer öğrencileri, hangi duygunun ifade edildiğini tahmin etmeye çalışır.
         5.  Değerlendirme: Sunumlar, beden dilinin ve ses tonunun etkili kullanıp kullanılmaması ve duygunun net
             bir şekilde aktarılıp aktarılmaması açısından değerlendirilir.



         Tartışma


         •   Beden dili ve ses tonu nedir?
         •   Beden dili ve ses tonunun duyguları ifade etmede ne gibi bir rolü vardır?
         •   Sunumda beden dilini ve ses tonunu nasıl kullandınız?
         •   Beden dili ve ses tonu, ifade etmek istediğiniz duyguyu ne kadar iyi aktardı?
         •   Sunumunuzu daha etkili hale getirmek için beden dilini ve ses tonunu nasıl kullanabilirdiniz?

         Sorularıyla sınıfta bir tartışma yaratılır.
         Öğretmen “Sözel dil kullanmadan kurulan bir iletişimin zorluklarını az önce yaşadık. Çevremizde sözel
         dili kullanamayan öğrenciler olabilir. Bu öğrencilerin yaşadığı zorluklar konusunda artık daha iyi empati
         kurabileceğimizi düşünüyorum. Böyle durumlarla karşılaştığımızda farklı iletişim yolları deneyebilir,
         destekleyici bir iletişim kurabiliriz.” der.








    102
   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107